اولیانوف: مذاکرات وین باید ادامه مذاکرات ماه ژوئن باشد

© Sputnik / Alexandr Natruskin  /  مراجعه به بانک تصاویر اولیانوف: مذاکرات وین باید ادامه مذاکرات ماه ژوئن باشد
اولیانوف: مذاکرات وین باید ادامه مذاکرات ماه ژوئن باشد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.09.2021
اشتراک
نماینده روسیه در سازمانهای بین المللی مستقر در وین در پیامی تأکید کرد که مذاکرات وین باید از ادامه مذاکرات ۲۰ ژوئن پیگیری شود.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین شامگاه یکشنبه در پیامی توئیتری با اشاره به اینکه پس از تشکیل دولت جدید ایران، برخی تغییرات در تیم مذاکره امری بدیهی است، مهمترین عامل برای موفقیت گفتگوهای وین را تضمین استمرار این فرآیند خواند.
وی در ادامه پیام خود تأکید کرد که مذاکرات [پیرامون برجام] نه باید از ابتدا آغاز شود، بلکه باید دنباله مذاکرات ۲۰ ژوئن (۲۰۲۱) باشد.
​اولیانوف پیش تر نیز در جریان نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار پرهیز از سیاسی کاری در روند همکاری با ایران شد.
وی در این باره تأکید کرد که سیاسی کردن موضوع هسته‌ای ایران، فقط مانع ادامه فعالیت مناسب در این زمینه خواهد شد و اینکه باید توجه خود را بر امور جاری و اهداف موجود متمرکز کرد..
نماینده روسیه همچنین از دبیرخانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و کشورهای عضو این آژانس خواست تا از تنش‌ها پیرامون این موضوع کاسته و از سیاسی شدن موضوع‌ها جلوگیری کنند و به همکاری‌های فنی توأم با آرامش با طرف ایرانی ادامه دهند، چون هر گونه سودجویی سیاسی و فشار از خارج فقط به بن بست کشیده شدن مساله منجر خواهد شد که از نظر مسکو غیرسازنده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала