کرملین: گفتگو درباره تجدید نظر در وضعیت طالبان زودهنگام است

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر کرملین: گفتگو درباره تجدید نظر در وضعیت طالبان زودهنگام است
کرملین: گفتگو درباره تجدید نظر در وضعیت طالبان زودهنگام است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2021
اشتراک
پسکوف: پرسش درباره وضعیت طالبان زودهنگام است، ما باید به اولین گام های آنها نگاه کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، دمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه گفت که برای گفتگو درباره تجدید نظر روسیه در وضعیت حقوقی جنبش طالبان هنوز زود است.

پسکوف در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا کرملین معتقد است که لازم است وضعیت حقوقی طالبان تجدید نظر شود و آیا ممکن است این امر به تسهیل تعامل با آنها کمک کند؟ گفت: "طرح این پرسش هنوز زود است. شما می دانید که هم رئیس جمهور پوتین و هم وزارت خارجه ... گفتند که ما تمایل داریم به اولین گام های رهبری که در افغانستان شکل می گیرد نگاه کنیم. فراموش کنید که ساختار رهبری حتی شکل نگرفته است "

ایران موضع خود را در برابر طالبان مشخص کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2021
ایران موضع خود را در برابر طالبان مشخص کرد

به گفته وی، در حالی که خروج خارجی ها و افغان هایی که می خواهند سرزمین مادری خود را ترک کنند در جریان است، یک روند خطرناک در ارتباط با حضور گروه ها و عناصر تروریستی در خاک افغانستان وجود دارد. بنابراین ، بسیار مهم است که ببینیم اولین گام های طالبان چه خواهد بود  ... سپس می توان به برخی نتیجه گیری ها رسید.

در دهه اول ماه اوت، حملات طالبان علیه نیروهای دولتی در افغانستان افزایش یافت. در 15 اوت، شبه نظامیان وارد پایتخت شدند و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفتند. در شب 16 اوت، نماینده دفتر سیاسی طالبان، محمد نعیم، گفت که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت در این ایالت در آینده نزدیک روشن خواهد شد. تنها ولایت افغانستان که تحت کنترل آنها نیست،  پنجشیر در شمال شرقی کابل است که از نظر مساحت و جمعیت یکی از کوچکترین مناطق کشور است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала