نتایج آزمایشات یک واکسن روسی دیگر منتشر شد

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر نتایج آزمایشات یک واکسن روسی دیگر منتشر شد
نتایج آزمایشات یک واکسن روسی دیگر منتشر شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2021
اشتراک
نتایج آزمایشات پیش بالینی واکسن "CoviVac" روسیه منتشر شد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه Emerging Microbes & Infections مقاله ای از متخصصان مرکز چوماکوف در مورد مطالعات پیش بالینی واکسن روسی CoviVac علیه ویروس کرونا  منتشر کرده است. این نتایج مطالعاتی را که بیش از یک سال است ادامه دارد، توصیف می کند.

ثبت علامت تجاری برای واکین جدید کووید روسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2021
ثبت علامت تجاری برای واکسن جدید کووید روسی

توسعه دهندگان وضعیت و سطح پادتن را در موش های واکسینه شده، خوکچه هندی، همستر و میمون ها و همچنین گروه کنترل که واکسن دریافت نکرده بودند، زیر نظر داشتند. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که کوویواک پاسخ ایمنی هومورال پایداری را ارائه می دهد – پادتن‌های IgG و NAb آزاد می شوند. بنابراین پس از دو دوز واکسیناسیون، همسترهای سوری به طور موثری از ایجاد پنومونی شدید با عفونت داخل بینی با یک ویروس زنده محافظت می شوند.

واکسن هیچ نشانه ای از سمی بودن را نشان نمی دهد و باعث ایجاد حساسیت نمی شود. در مقایسه با افرادی که دارونما دریافت کرده بودند، هیچ تغییری در افراد واکسینه شده مشاهده نشد. همه شاخص های آنها در حد نرمال فیزیولوژیکی بود.

از آنجا که دانشمندان در ابتدا تأثیر منفی احتمالی دارو بر روی زنان باردار را فرض می کردند، CoviVac به طور جداگانه بر روی موش های باردار آزمایش شد. واکسن هیچ تاثیری بر رشد داخل رحمی یا پس از تولد فرزندان ندارد.

CoviVac در حال حاضر در مرحله سوم آزمایشات بالینی بر روی انسان است و واکسن قبلاً ثبت شده است و در حال استفاده است. این واکسن بر اساس ویروس SARS-CoV-2 غیرفعال است. همانطور که مشخص شد، در آینده نزدیک اجازه آزمایش واکسن برای افراد بالای 60 سال داده می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала