صدور مجوز ورود دانشجویان خارجی به روسیه

© Sputnik / Evgeny Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر صدور مجوز برای ورود دانشجویان خارجی به روسیه
صدور مجوز برای ورود دانشجویان خارجی به روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2021
اشتراک
ستاد فدرال مبارزه با کرونا با پیشنهاد وزارت آموزش و علوم روسیه، با طرح اجازه ورود دانشجویان خارجی از همه کشورها به روسیه بدون در نظر گرفتن از سرگیری پروازها با آنها موافقت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گزارش منتشر شده در روزنامه کامرسانت در روسیه، طبق قوانین دانش آموزان خارج از کشور می توانند وارد روسیه شوند. این درخواست در حال مذاکره است، اما در آینده نزدیک به تصویب می رسد.

افتتاح بنیاد روسکی میر در دانشگاه اصفهان + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2021
افتتاح بنیاد "روسکی میر" روسیه در دانشگاه اصفهان + ویدئو

به گفته وزارت آموزش و علوم روسیه، حدود 300 هزار دانشجو از خارج از کشور در روسیه تحصیل می کنند. در پایان سال 2019 ، بسیاری از دانشجویان خارجی برای تعطیلات به کشور خود رفتند و پس از بسته شدن مرزها به دلیل ویروس کرونا، آنها نتوانستند برای تحصیل به روسیه بازگردند. به دلیل بسته بودن مرزها، آنها به صورت از راه دور به تحصیل ادامه دارند، که بارها دانشجویان نسبت به این کار شکایت داشتند.

در این راستا، والری فالکوف، سرپرست وزارت آموزش و علوم روسیه گفت: "تقریباً همه دانشگاه های روسیه سال تحصیلی را به شکل سنتی و عادی آغاز می کنند." اما دانشجویان از کشورهای خارجی که به دلیل محدودیت های همه گیر کرونا، مرزهای آنها را بسته ایم، نمی توانند وارد کشور شوند. اغلب آنها در دسترسی به برنامه های از راه دور با مشکل مواجه می شدند. در برخی از کشورها، اینترنت یا گران است یا به سادگی در دسترس نیست. تفاوت زمان نیز تأثیر می گذارد: هنگامی که کلاسهای دانشگاهی در روسیه انجام می شود، در برخی کشورها شب است. به طور طبیعی، این امر یادگیری را دشوار می کند. ما به همراه وزارت امور خارجه و "روسپاتربنادزور" از ستاد عملیاتی درخواست کردیم تا مرزها را برای دانشجویان باز کند. از ما حمایت شد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала