ورود سفیر پیشین آذربایجان به روسیه به دلیل توهین به روسها ممنوع شد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر ورود سفیر پیشین آذربایجان به روسیه به دلیل توهین به روسها ممنوع شد
ورود سفیر پیشین آذربایجان به روسیه به دلیل توهین به روسها ممنوع شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2021
اشتراک
اسفندیار وهاب زاده، دیپلمات جمهوری آذربایجان به دلیل گفتن کلمات زشت خطاب به روسها از ورود به روسیه منع شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور داخلی روسیه اسفندیار وهاب زاده، سفیر سابق جمهوری آذربایجان در بلاروس، مولداوی و پاکستان را پس از سخنان وی در مورد "خوک های روسی" به مدت 50 سال از ورود به این کشور منع کرد. این توسط سرویس خبری سازمان اجرای قانون گزارش شده است.

وزارت کشور روسیه تأکید کرد که ورود وهاب زاده به دلیل توهین های عمومی‌اش ممنوع است و " رفتار تحقیرآمیز نسبت به زبان روسی، ساکنان روسیه" و "تحریک نفرت قومی" را بیان کرد.

این وزارتخانه همچنین هشدار داد که چنین اقداماتی می تواند علیه خارجی‌هایی که خواستار "اقدامات مخرب علیه فدراسیون روسیه، ساکنان آن و هموطنان مقیم خارج از کشور هستند" اعمال شود.

پیش از این، وزارت امور خارجه آذربایجان از اظهارنظر درباره اظهارات وهاب زاده خودداری کرده بود. وزارت خارجه این را با این واقعیت توضیح داد که سخنان دیپلمات پیشین نظر هیچ یک از نهادهای دولتی یا کل کشور را بیان نمی‌کند.

در 10 آگوست، وهاب زاده یک پیام ویدئویی خطاب به رئیس حزب لیبرال دموکراتیک روسیه، ولادیمیر ژیرینوفسکی ضبط کرد. او گفت که از سخنان این سیاستمدار در مورد نقش روسیه در شکل گیری دولت آذربایجان آزرده خاطر شده است و رهبر حزب را "خوک چاق" و "الاغ پیر" نامید. "شما مثل خوک بوی بد می دهید. سفیر سابق اضافه کرد و ملت شما بوی گند می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала