شایگو: در صورت تجاوز از سمت افغانستان، پایگاه روسیه در تاجیکستان مورد استفاده قرار می گیرد

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر شایگو: در صورت تجاوز از سمت افغانستان، پایگاه روسیه در تاجیکستان مورد استفاده قرار می گیرد
 شایگو: در صورت تجاوز از سمت افغانستان، پایگاه روسیه در تاجیکستان مورد استفاده قرار می گیرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2021
اشتراک
در صورت تجاوز مستقیم از طرف افغانستان، پایگاه های نظامی روسیه در تاجیکستان و قرقیزستان در حفاظت از مرزهای سازمان پیمان امنیت دسته‌جمعی مشارکت خواهند داشت.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی شایگو وزیر دفاع روسیه  روز پنجشنبه در دیدار با جامعه علمی شعبه سیبری آکادمی علوم روسیه ، در پاسخ به سوالی درباره اقدامات انجام شده برای خنثی سازی تهدیدات ناشی از افغانستان اعلام کرد که در صورت تجاوز از سمت افغانستان، پایگاه روسیه در تاجیکستان مورد استفاده قرار می گیرد.

شایگو: ارتش روسیه باید برای وخامت اوضاع در افغانستان آماده باشد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2015
شایگو: ارتش روسیه باید برای وخامت اوضاع در افغانستان آماده باشد

وی گفت: "پایگاه ما در تاجیکستان بسیار قدرتمند و قوی است. البته در صورت لزوم  و در صورت تجاوز مستقیم، در حفاظت از مرزهای سازمان پیمان امنیت دسته‌جمعی، این پایگاه ها دخالت می کنند. همین امر در مورد پایگاه ما در قرقیزستان نیز صدق می کند. چنین نیازی ممکن است در آنجا نیز ایجاد شود".

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد که کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت دسته‌جمعی، از نظر مقیاس و پتانسیل دفاعی، نمی توانند با روسیه برابر باشند و در بخش افغانستان نیاز به کمک دارند، زیرا در نهایت امنیت نظامی روسیه مطرح است. "ما امیدواریم توافقاتی که با جنبش طالبان وجود دارد (گروه ممنوعه در روسیه) اجرا خواهد شد. اما، با داشتن تجربه قبلی و قبل، البته، باور به آن دشوار است. شایگو گفت: "در اینجا ما باید از اعضای سازمان پیمان امنیت دسته جمعی خود به هر طریق ممکن حمایت کنیم و به آنها کمک کنیم. وی در پاسخ به سوالی در مورد هزینه های مالی فدراسیون روسیه در این راستا گفت: مگر ما درباره پول صحبت می کنیم، پس این پول نیست که هنگام تصمیم گیری برای چنین مواردی باید به آن فکر کنیم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала