وقوع مجدد سیل در شبه جزیره کریمه

© Sputnik / Julien Mattia /  مراجعه به بانک تصاویر وقوع مجدد سیل در شبه جزیره کریمه
وقوع مجدد سیل در شبه جزیره کریمه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2021
اشتراک
چندین منطقه مسکونی در باخچسرای کریمه در نتیجه بارندگی شدید و متعاقب آن طغیان سه رودخانه دچار آبگرفتگی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، خیابان ها در بسیاری از مناطق شبه جزیره کریمه به خاطر سیل مسدود شده اند و خانه ها نیز دچار آبگرفتگی شدند، نیروهای امدادی در حال کمک به تخلیه ساکنان از سکونتگاه هایشان هستند. پیش بینی می شود تا چهارشنبه وضعیت جوی بهبود نیابد.

در کریمه بخاطر وضعیت بد آب و هوایی هشدار طوفان اعلام شد و حالت هشدار شدید برقرار گردید، سه رودخانه بلبیک، کوکوزکا و باگا در منطقه باخچسرای پس از باران شدید به یکباره سرریز کردند و مناطق اطراف را سیل فرا گرفت.

به گفته سرگئی آکسنوف رئیس کریمه، نماینده های بخش حوادث اضطراری، کمیته ایالتی برای مدیریت آب و احیای زمین و معاون نخست وزیر عازم منطقه باخچسرای شده اند جایی که وضعیت همچنان در شرایط سختی قرار دارد.

آکسنوف گفت: "اوضاع در کرچ و یالتا تحت کنترل ستاد عملیاتی است. من گزارشاتی را درباره پیشرفت وضعیت به صورت عملیاتی دریافت می کنم".

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Крыминформ (@crimeainfogram)

همانطور که پیش بینی می شود طی روزهای آینده رگبارهای شدید با شدت حداکثر 50 میلی متر در 4 و 5 ژوئیه در مناطق غربی، جنوبی، شرقی و مرکزی کریمه رخ خواهند داد و مقامات در مورد احتمال وقوع گل و لای هشدار دادند. آرکادی اوژیگین، رئیس بخش وزارت امور اضطراری روسیه در جمهوری کریمه، از ساکنان و مهمانان شبه جزیره خواست مناطق کم ارتفاع، به ویژه مناطقی که در امتداد بستر رودخانه قرار دارند را ترک کنند بخاطر اینکه در این مناطق خطر سیل وجود دارد.

آخرین بار هوای نامناسب در کریمه در 17 ژوئن رخ داد و به دلیل باران شدید سیل در کرچ و یالتا جاری شد. اکنون طبق سرویس های هواشناسی وضعیت دشوار آب و هوایی تا 7 ژوئیه باقی خواهد ماند. در این زمان رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و در جاهای مختلف تگرگ و هشدار طوفان برای آخر هفته و دوشنبه اعلام می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала