روسیه 36 ماهواره OneWeb را به مدار زمین پرتاب کرد

© Sputnik / Roscosmos /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه 36 ماهواره OneWeb را به مدار زمین پرتاب کرد
روسیه 36 ماهواره OneWeb را به مدار زمین پرتاب کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2021
اشتراک
روسکاسموس ازپرتاب 36 ماهواره OneWeb به مدار زمین خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری روگوزین، مدیرعامل روسکاسموس روز پنجشنبه گفت، مرحله فوقانی Fregat تمام 36 ماهواره ارتباطی انگلیس شرکت OneWeb را پس از پرتاب با موشک Soyuz-2.1b از کیهان فضایی Vostochny، در مدارهای مدور قرار داد.

"تمام 36 فضاپیما در مدار تخمینی قرار دارند. ماموریت با موفقیت انجام شد. تبریک می گویم!" - روگوزین در کانال تلگرامی خود نوشت.

موشک Soyuz-2.1b با مرحله فوقانی Fregat در ساعت 15.48 به وقت مسکو از ایستگاه فضایی Vostochny پرتاب شد. بعد از 10 دقیقه مرحله فوقانی با ماهواره از مرحله سوم سایوز جدا شد. Fregat ماهواره ها را به دلیل دو استارت موتور پیشرانه خود به مدار دایره ای هدف با ارتفاع حدود 450 کیلومتر تحویل داد. فرآیند جدا شدن در 9 مرحله از چهار دستگاه از 18.37 تا 21.10 به وقت تهران انجام شد.

پس از پرتاب قسمت بعدی ماهواره ها، تعداد دستگاه های OneWeb در مدار به 254 دستگاه رسید. پیش از این، این شرکت گزارش داده بود که پس از آن گروه قادر به پوشش تمام مناطق شمال 50 درجه عرض شمالی است. به همین دلیل است که در قسمت سر موشک عنوان " سلام قطب شمال! " نوشته شد.

این یازدهمین پرتاب موشک فضایی روسی در سال 2021 است. پیش از این روگوزین اعلام کرد که در سال جاری در مجموع 29 پرتاب انجام خواهد شد.علاوه بر این، پرتاب در تاریخ 1 ژوئن 2021 دهمین بار در تاریخ ایستگاه فضایی Vostochny و هشتمین پرتاب OneWeb با موشک روسی بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала