وبينار اصفهان-سن پترزبورگ به ابتکار دانشگاه اصفهان برگزار گردید

© Photo / Mohamadali Soleiman – University Isfahanوبينار اصفهان-سن پترزبورگ به ابتکار دانشگاه اصفهان برگزار گردید
وبينار اصفهان-سن پترزبورگ به ابتکار دانشگاه اصفهان برگزار گردید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2021
اشتراک
در تاریخ 23 ژوئن (2 تیر) به همت دانشگاه اصفهان و دانشگاه ملی سن پترزبورگ در راستای سلسله برنامه های اجرایی "خواهر خواندگی اصفهان – سن پترزبورگ" وبیناری با مشارکت اساتید و مسئولان دو دانشگاه اصفهان و سن پترزبورگ و همچنین دیگر اساتید از دانشگاه های دو کشور برگزار گردید.

به گزارش اسپوتنیک، این وبینار در چارچوب جشنواره علمی فرهنگی اصفهان و سن پترزبورگ با حضور مقامات و مسئولان در شهر سن پترزبورگ (روسیه) و اصفهان (ایران) برگزار گردید. وبینار علمی فرهنگی اصفهان-سن پترزبورگ به ابتکار دانشگاه اصفهان در تاریخ 23 ژوئن برگزار گردید. در این مراسم، دکتر آرتیم الکسیوویچ آندریف (رئیس مرکز ایران در دانشگاه دولتی سن پترزبورگ)، دکتر اردلان نصرتی (عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان) و دیگر اساتید دانشگاه های ایران و روسیه به تبادل نظر در خصوص نحوه گسترش بیشتر همکاری های علمی و فرهنگی میان دو کشور علی الخصوص دو شهر خواهر خوانده اصفهان و سن پترزبورگ پرداختند.

افتتاح بنیاد روسکی میر در دانشگاه اصفهان + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2021
افتتاح بنیاد "روسکی میر" روسیه در دانشگاه اصفهان + ویدئو

در ابتدا جناب آقای آرتیم الکسیوویچ آندریف رئیس مرکز ایران در دانشگاه دولتی سن پترزبورگ، در سخنرانی خود بر امضای تفاهم نامه میان دانشگاه سن پترزبورگ با پنج دانشگاه ایرانی من جمله دانشگاه اصفهان تاکید کرد. محور اصلی تاسیس مرکز ایران در سن پترزبورگ را هماهنگی برنامه های مشترک با دانشگاه ها و مراکز علمی آموزشی و فرهنگی با ایران می داند. همچنین برقراری و تدوین تماس ها ارتباطات با دانشگاه ها و مراکز علمی و فرهنگی ایران می باشد، همچنین مشاوره در زمینه های مختلف سیاست موثر اجتماعی اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران است. هدف نخست ما توسعه و هدایت پروژه های مشترک بین مرکز ما و دانشگاه های ایران می باشد. مشاوره برای مبادله دانشجویان بین دو کشور و اجرای دو ره های آموزشی بین دانشگاه دولتی سن پترزبورگ و دانشگاه های ایران می باشد. هدف سوم برگزای آزمون بین المللی زبان فارسی با همکاری مرکز تست زبان در دانشگاه دولتی سن پترزبورگ می باشد. این آزمون تنها آزمون تعیین سطح زبان فارسی برای خارجیان در جهان می باشد. مرکز ایران در سن پترزبورگ تنها مرکزی است که این آزمون را برای خارجیان علاقه مند به زبان فارسی برگزار می کند. ما در این زمینه ها تلاش می کنیم. در این راستا کارگاه آموزشی در زمینه صحافی بر اساس مدارک دیپلماسی ایرانی و عثمانی در سال 2018 برگزار گردید. ما 14 تفاهم نامه با دانشگاه های مختلف جهان، همچنین تفاهم نامه با 4 دانشگاه برتر ایران امضا کرده ایم. در سال 2019 ما با شهرداری سن پترزبورگ همکاری داشتیم تا بتوانیم بلاگرهایی در این شهر پیدا کنیم که به ایران مربوط می باشد و بدین ترتیب باعث همکاری فرهنگی بین دو کشور در حوزه مجازی شویم.

دکتر اردلان نصرتی (عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان) در این وبینار با توجه به اهمیت همکاری دو کلن شهر اصفهان و سن پترزبورگ تصریح نمودند: امروز روابط جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در بسیاری از حوزه ها در حال توسعه است. اما با این وجود بارزترین جلوه دوستی در عرصه بین المللی، روابط خواهر خواندگی اصفهان و سن پترزبورگ است که تاریخچه آن به سال 1999 برمی گردد. این موضوع فرصت بسیار خوبی را برای توسعه و تقویت همکاری میان طرفین ایجاد کرده است. ما مایل هستیم که همکاری های دو شهر خواهر خوانده اصفهان و سن پترزبورگ جنبه عملی تر بخود بگیرد زیرا این شهرها تعاملات گسترده تری با یکدیگر دارند و روابط آنها مبتنی بر منافع مشترک در توسعه مناسبات دوستانه و فعالیت های مشترک در زمینه های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است."

مراسم افتتاح میز سن پترزبورگ در دانشگاه اصفهان، افتتاح دفتر بیناد روسکی میر در این دانشگاه با حصور سرکنسول روسیه در اصفهان و دکتر طالبی رئیس دانشگاه اصفهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2021
خواهر خواندگی اصفهان - سن پترزبورگ: دانشگاه اصفهان میزبان جشنواره علمی فرهنگی اصفهان و سن پترزبورگ

جناب دکتر اردلان نصرتی به عنوان نخستین استاد زبان روسی در دانشگاه اصفهان در ادامه تاکید کردند: "توسعه روابط بین شهرهای اصفهان و سن پترزبورگ نباید به حوزه های فرهنگ محدود شود؛ تعامل تنگاتنگ در زمینه های علمی و آموزشی به عنوان مثال آموزش زبان روسی و فارسی و غیره در شرایط امروزی از اهمیت کمتری برخوردار نیستند.  بنابراین مبادلات دانشگاهی  تبادل دانشجویان و اساتید بین شهرهای اصفهان و سن پترزبورگ نقش بسزایی در ایجاد یک تصویر مثبت از کشور همسایه در نزد جامعه ایران و روسیه دارد. امیدوارم دانشجویان ما که در آینده در سن پترزبورگ تحصیل خواهند کرد بعنوان نمایندگان شایسته ایران باعث نزدیکی هر چه بیشتر فرهنگ ملت ایران و انتقال آن به مردمان سن پترزبورگ شوند."

گفتنی است، با همکاری دانشگاه اصفهان در چارچوب جشنواره علمی فرهنگی اصفهان و سن پترزبورگ، بنیاد روسکی میر/دنیای روسیه که با هدف ترویج زبان روسی در سطح بین الملل فعالیت دارد، مرکزی را در دانشگاه اصفهان دایر نمودند.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала