افشای برنامه ناتو برای شکست دادن روسیه

© AP Photo / Gero Breloerافشای برنامه ناتو برای شکست دادن روسیه
افشای برنامه ناتو برای شکست دادن روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.06.2021
اشتراک
نویسنده مجله نشنال اینترست معتقد است که آمریکا و متحدانش در ناتو قصد دارند چگونه روسیه را در صورت وقوع جنگ احتمالی "تکه تکه" کنند.

به گزارش اسپوتنیک، کریس آزبورن، در مقاله ای در نشریه "National Interest"، می‌نویسد که پنتاگون احتمالا سعی خواهد کرد که از تمام توانایی های زرادخانه ائتلاف آتلانتیک شمالی برای مقابله با روسیه استفاده کند.

هواپیمای گشت زنی آمریکا بر فراز دریای بارنتز توسط جنگنده میگ-31 روسیه رهیابی شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.06.2021
هواپیمای گشت زنی آمریکا بر فراز دریای بارنتز توسط جنگنده میگ-31 روسیه رهگیری شد

به گفته آزبورن، وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا نه تنها میان فرماندهان و پرسنل نظامی، بلکه به گونه کامل در کل سیستم عامل های جنگ ارتباط برقرار خواهد کرد.

نویسنده با بیان یک مثال می‌نویسد که یک جنگنده اف-35 در دریایی بالتیک کشتی های روسی را ملاقات می‌کند، و موقعیت و جزئیات آنان را به کشتی جنگی امریکایی می‌فرستد. سپس این جنگنده به سمت دشمن می‌رود و با موشک های ضدکشتی به او حمله می‌کنند. این تاکتیکی است که پنتاگون همراه با متحدان غربی اش در ناتو در حال بررسی آن می‌باشند.

آزبون تاکید دارد که امریکا قصد دارد برنامه تبادل اطلاعات را برای متحدان ناتو برای مقابله با روسیه گسترش دهد. این در حالی‌ست پیش از این نیز، کریس آزبورن از آمادگی امریکا برای جنگ جهانی سوم خبر داده بود. به گفته وی، نیروهای هوایی این کشور در حال تمرین و شبیه سازی چالش های اند که ممکن در جنگ هوایی قدرت بزرگ به آن روبرو شوند.

پیش از این در خبرها آمده بود که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه اعلام کرد، ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو از شرکت در کنفرانس امنیتی مسکو که در ماه ژوئن برگزار می شود امتناع ورزیده است، اما در تلاش است این ایده را القا کند که مسکو از گفتگو اجتناب می کند.
ماریا زاخارووا یادآور شد که در پاسخ به سخنان استولتنبرگ در مورد بسته بودن راه گفتگو با مسکو، وزارت امور خارجه روسیه "بلافاصله" آمادگی خود را برای گفتگو اعلام کرده بود.
زاخارووا در کنفرانس خبری بیان داشت: " استولتنبرگ تکرار می کند که روسیه راه های گفتگو را بسته و تعامل نمی کند، ولی ما پاسخی از آن ها نمی شویم؛ آنها از تمام توان رسانه های جمعی استفاده می کنند تا به اذهان عمومی این را القا کند، که روسیه به درخواست تعامل از طرف ناتو پاسخ نمی دهد و آنها بوسیله همین رسانه های جمعی نمی گذارند پاسخ ما به گوش برسد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала