برنامه عملیاتی لغو ویزای گردشگری گروهی بین ایران و روسیه امضاء شد

© Fotolia / MasterSergeantبرنامه عملیاتی لغو ویزای گردشگری گروهی بین ایران و روسیه امضاء شد
برنامه عملیاتی لغو ویزای گردشگری گروهی بین ایران و روسیه امضاء شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2021
اشتراک
روسای صنعت گردشگری روسیه و ایران برنامه عملیاتی لغو ویزای گروهی گردشگری را در 7 ژوئن امضا کردند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اطلاعات انجمن تور گردانندگان روسیه، روسای جهانگردی روسیه و ایران برنامه عملیاتی را در 7 ژوئن امضا کردند که بر اساس آن هر دو کشور می توانند طی مدت 30 روز مبادله متقابل گروه های گردشگری را به صورت بدون ویزا آغاز کنند.

در بیانیه آمده است: " روز دوشنبه 7 ژوئن، علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی ایران به همراه کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه با زارینا دگوزووا، رئیس روستوریسم دیدار کردند. برای لغو ویزا و مبادله گردشگران بین دو کشور در مناطق مختلف گردشگری ضروری است. طرفین "برنامه عملیاتی برای اجرای توافق نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه در مورد سفر گروهی بدون ویزا برای شهروندان دو کشور را امضا کردند."

روشن شده است که طبق داده‌های سفارت ایران، سفرهای گروهی بدون ویزا روس ها به ایران می تواند از 30 روز پس از امضای توافق نامه، یعنی در آغاز ژوئیه 2021 آغاز شود.

بر اساس این سند، گردشگران دو کشور از طریق شرکت های مسافرتی معتبر و با ویزای گروهی به ایران و روسیه سفر می کنند. برای اینگونه گردشگران نیازی به دریافت ویزای انفرادی ایران نیست. در این سند اقامت بدون ویزا به مدت 15 روز برای گروه های 5 تا 50 نفره با نماینده شرکت مسافرتی پیش بینی شده است.

خاطرنشان می شود که خود توافق نامه بین دو کشور در سال 2017 امضا و در 23 مارس 2017 توسط دولت روسیه تصویب شده است. اما به دلیل تعدادی از مسائل فنی، لازم الاجرا شدن آن به تعویق افتاد. در عین حال، زمان بازیابی واقعی رفت و آمد سازمان یافته گردشگری بین دو کشور را می توان با در نظر گرفتن توسعه بیماری همه گیر ویروس کرونا تنظیم کرد.

پیش از این، کاظم جلالی، سفیر ایران در مسکو گفته بود که گردشگری عامل مهمی در گسترش روابط روسیه و ایران است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала