سامانه اسکندر مجهز به موشک های آسیب ناپذیر می شود

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر سامانه اسکندر مجهز به موشک های آسیب ناپذیر می شود
سامانه اسکندر مجهز به موشک های آسیب ناپذیر می شود   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2021
اشتراک
سامانه موشکی عملیاتی-تاکتیکی اسکندر روسیه یک موشک آسیب ناپذیر جدید دریافت خواهد کرد که عملاً قابل شناسایی نیست.

به گزارش اسپوتنیک، سامانه موشکی اسکندر موشک های آسیب پذیر و در عین حال قادر به انجام پیچیده ترین مانورها در مسیر حرکت، پرهیز از مهارت موشک های دشمن و ضربه زدن به اهداف زمینی است.

موشک های اسکندر در غرب روسیه پدیدار می شوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.11.2019
موشک های اسکندر در غرب روسیه پدیدار می شوند

منابعی در وزارت دفاع روسیه اعلام نمودند که ساخت آخرین بخش های سامانه اسکندر از سال 2016 آغاز شده و تجهیزات آن حال حاضر در درجه بالایی از آمادگی قرار دارند. آزمایشات این موشک های جدید الحاقی به اسکندر قبلاً در آگوست سال گذشته در سایت آزمایش کپوستین یار انجام شده بود.

این موشک های جدید برای الحاق به اسکندر با استفاده از فناوری مخفی کاری ساخته شده اند و متعلق به کلاس "ایروبالیست" هستند، یعنی در امتداد یک مسیر بالستیک پرواز می کنند، اما جو زمین را ترک نمی کنند. موشک های جدید دارای پوشش جاذب رادیویی هستند و با داشتن قابلیت فوق العاده مانور، قادر به هدف قرار دادن اهداف تا فاصله 500 کیلومتری هستند.

کارشناسان اطمینان دارند که گلوله های جدید به طور بنیادی توانایی های رزمی نیروهای مسلح روسیه را افزایش می دهد.

سامانه اسکندر-کی آخرین نوع از موشک‌های سری اسکندر است. این سامانه موشکی مجهز به دو نوع موشک کروز دوربرد است. برد آنها بیش از 3000 کیلومتر است. اسکندر یک سامانه موشکی تاکتیکی متحرک پیشرفته است و می‌تواند اهداف زمینی مانند پست های فرماندهی و مخابراتی، امکانات پدافند هوایی و موشکی را هدف قرار دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала