لاوروف: ناتو برنامه ی شومی علیه روسیه دارد

© Sputnik / Press-service of Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف : ناتو برنامه ی شومی علیه روسیه دارد
لاوروف : ناتو برنامه ی شومی علیه روسیه دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2021
اشتراک
سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، اظهار داشت که ناتو برنامه های بدخواهانه ای در رابطه با روسیه در سر دارد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در پایان نشست مجازی وزرای بریکس گفت که توافق نزدیک شدن به مرزهای روسیه یکی از تعهداتی است که ناتو به عهده گرفته بود.

 ناتو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2021
نشنال اینترست: چرا روسیه، ناتو را به وحشت می‌اندازد؟

سرگی لاوروف افزود:" دیگر نه تنها خیلی راحت نادیده می گیرند، بلکه وقتی پیشنهاد می کنیم که بر چیزهایی که قبلا اعلام شده- به عنوان مثال اصل لاینفک و مشترک بودن امنیت- که هیچ کسی در یورواتلانتیک نباید امنیت خود را با تضعیف امنیت دیگری تامین کند، آنها از این اصل سرباز می زنند و از تائید ان هراس دارند. این یعنی اینکه انها برنامه های کینه توزانه و بدخواهانه ای در رابطه با روسیه دارند. کاش من اشتباه می کردم."
لاوروف در ادامه افزود:" زمانی که از ما می خواهند که با همتایانمان از اتحادیه اتلانتیک شمالی دیدار کنیم، و فعالیت شورای "روسیه-اروپا" را از سر بگیریم، ما گفته ایم که، " بله آماده ایم". بگذار ابتدا نظامیان صحبت کنند. اما با توجه به نقض های اشکار توافقات از سوی همکاران ناتویی ما، توافقات منعقده در سال های نود، عمل نیست".

پیش از این مقامات روسیه نسبت به نزدیکی ناتو به مرزهای روسیه هشدار داده بودند. رگئی شویگو وزیر دفاع روسیه،امروز دوشنبه، اظهار داشت که روسیه در پاسخ به اقدامات شکورهای ناتو به سرکردگی آمریکا در منطقه راهبردی غرب، روسیه در ناحیه نظامی غرب خود حدود 20 واحد و بخش نظامی ایجاد می کند.
سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه در نشستی در وزارت دفاع روسیه گفت که در ناحیه راهبردی غربی تهدید نظامی در حال افزایش است- کشورهای غربی به ریاست امریکا شمار پروازهای راهبردی، و حضور کشتی های جنگی حامل موشک های کروز، و مانور های آنها به شدت افزایش یافته است.
به گفته وزیر دفاع روسیه، در هفت سال گذشته میزان پروازهای بمب افکن های راهبردی امریکا در اروپا 14 برابر افزایش داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала