مسکو خواهان اقدامات موازی امریکا و ایران در برگشت به برجام است

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر مسکو خواهان اقدامات موازی امریکا و ایران در برگشت به برجام است
مسکو خواهان اقدامات موازی امریکا و ایران در برگشت به برجام است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2021
اشتراک
معاون وزیر خارجه فدراسیون روسیه اعلام داشت: مسکو خواهان همگام سازی اقدامات ایالات متحده و ایران برای بازگشت به برجام است.

به گزارش اسپوتنیک، روز چهارشنبه سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه فدراسیون روسیه، به خبرنگاران اذعان کرد: روسیه طرفدار همگام سازی مراحل اجرایی ایالات متحده و ایران است که طرفین برای بازگشت به اجرای برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته ای ایران (برجام) در حال مذاکرات هستند.

کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و 4+1 فردا برگزار می شود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2021
کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و 4+1 فردا برگزار می شود

ریابکوف اعلام کرد: بازگشت ایالات متحده به برجام موضوع اصلی و مهم از دیدگاه ما است که نیاز به راه حلی دارد. در عین حال، مذاکرات در وین همچنین تمام جنبه های مربوط به بازگشت ایران به انطباق با الزامات توافق هسته ای را پوشش می دهد. ما طرفدار همگام سازی این مراحل بوده و طرفدار آن هستیم، اگرچه می دانیم که طرف ایرانی لغو هم زمان همه تحریم ها را برای ایالات متحده ضروری و مهم می داند.

توافق اتمی ایران و قدرت های بزرگ جهان که به آن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم گفته می‌ شود، در سال ۲۰۱۵ میان ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان منعقد شد.

برپایه این توافق، در برابر محدود شدن برنامه هسته‌ ای ایران، تحریم‌ های اعمال شده علیه این کشور لغو یا تعلیق می گردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала