آیا شهروندان ایران به دریافت "پاسپورت طلایی روسی" علاقمندی نشان خواهند داد؟

© Sputnik / Sergey Pivovarov /  مراجعه به بانک تصاویر آیا شهروندان ایران به دریافت "پاسپورت طلایی روسی" علاقمندی نشان خواهند داد؟
آیا  شهروندان ایران به دریافت پاسپورت طلایی روسی علاقمندی نشان خواهند داد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2021
اشتراک
فیلیپ برزین ، سردبیر پورتال روسی Prian.ru ابراز عقیده کرد که دریافت ساده اجازه اقامت در روسیه در ازای سرمایه گذاری ممکن است در درجه اول مورد توجه و علاقه شهروندان ایران، قزاقستان ، ازبکستان، عراق، چین و ویتنام قرار بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، در اواخر  ماه آوریل  دولت روسیه با حذف مرحله دریافت اجازه اقامت موقت، لایحه ای را برای ساده سازی مراحل اخذ اجازه اقامت در این کشور برای سرمایه گذاران خارجی و اعضای خانواده آنها به دوما، مجلس نمایندگان پارلمان روسیه  ارائه داد. طبق گفته ماکسیم رشتنیکوف، وزیر توسعه اقتصادی روسیه ، حداقل میزان سرمایه گذاری برای یک سرمایه گذار برای درخواست اجازه اقامت در روسیه ، 30 میلیون روبل (حدود 400 هزار دلار) است و این مبلغ را می توان به دو طریق سرمایه گذاری کرد: یا با ایجاد یک شرکت یا خرید املاک و مستغلات. برزین اظهار داشت که علاقه به چنین برنامه ای قبل از هر چیز از سوی شهروندان جمهوری های سابق شوروی و همچنین شهروند کشورهای  خاورمیانه و همچنین آن کارآفرینان خارجی که به طور فعال در حال توسعه تجارت خود در روسیه هستند ، نشان داده خواهد شد.

پیشنهاد صدور گذرنامه طلایی برای خارجی ها در روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.11.2020
پیشنهاد صدور "گذرنامه طلایی" برای خارجی ها در روسیه

کارشناس روس گفت: " این فرصت می تواند مورد علاقه جمهوری های سابق شوروی به ویژه شهروندان قزاقستان و ازبکستان  قرار بگیرد  که هنوز هم بیشتر از دیگران در گرفتن مجوز اقامت فعال هستند. همچنین ساکنان کشورهای خاورمیانه به عنوان مثال ایران و عراق  علاقمندی نشان خواهند داد که افراد ثروتمند زیادی در آنجا وجود دارد اما  کیفیت زندگی و به ویژه سطح امنیت، پایین تر از شهرهای بزرگ روسیه است ".  برزین افزود علاوه بر این باید  کارآفرینان چینی و ویتنامی را ذکر کرد که در حال فعالیت شدید در روسیه هستند. وی  یادآوری کرد که برنامه های مشابهی برای دریافت اجازه اقامت یا تابعیت بدر ازای  سرمایه گذاری ("گذرنامه طلایی") در یونان ، پرتغال ، اسپانیا ، قبرس ، مالت و همچنین در لتونی اجرا می شود. اجازه اقامت هنگام خرید املاک و مستغلات در ترکیه و مونته نگرو و امارات متحده عربی ارائه می شود. همچنین مالت ، ترکیه ، مونته نگرو ، کارائیب و وانواتو نیز برنامه های شهروندی برای سرمایه گذاران دارند. چند برنامه از این نوع از جمله در ایالات متحده و کانادا وجود دارد. کشورهای ذکر شده ، به گفته وی ، نقش آفرینان  اصلی در زمینه مهاجرت هستند. به عقیده این کارشناس روس:"هدف اصلی این برنامه ها احیای اقتصاد کشور است. جزئیات برنامه روسیه هنوز مشخص نیست ، اما من می توانم حدس بزنم که بازار املاک و مستغلات روسیه به طور محسوسی نسبت به راه اندازی چنین برنامه ای واکنش نشان ندهد زیرا این بازار مانند قبرس به سرمایه گذاران خارجی وابسته نیست. خریداران اصلی در این بازار حدود  30 میلیون نفر روس هستند ".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала