معاون دومای روسیه: ازبکستان و تاجیکستان نیروهای آمریکایی را نمی پذیرند

© Sputnik / Vladimir Fedorenkoمعاون دومای روسیه: ازبکستان و تاجیکستان نیروهای آمریکایی را نمی پذیرند
معاون دومای روسیه: ازبکستان و تاجیکستان نیروهای آمریکایی را نمی پذیرند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2021
اشتراک
معاون اول رئیس کمیته دومای روسیه در امور کشورهای مستقل مشترک المنافع گفت: این متناقض توافق های مختلف این دو کشور با روسیه است.

به گزارش اسپوتنیک، ویکتور ودولاتسکی، معاون اول رئیس کمیته دومای روسیه در امور کشورهای مستقل مشترک المنافع گفت: ایالات متحده قادر نخواهد بود نیروهای خود را که از افغانستان خارج شده اند در ازبکستان و تاجیکستان مستقر کند زیرا این امر با توافق های مختلف این دو کشور با فدراسیون روسیه مغایرت دارد، از جمله در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) و اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU). وی این توضیح را روز دوشنبه درباره مقاله منتشر شده در وال استریت ژورنال ارائه داد.

وی افزود: "بحث استقرار نیروهای آمریکایی در هیچ کدام از این کشورها نمی تواند باشد، زیرا بر اساس توافقاتی که این کشورها با فدراسیون روسیه دارند، از جمله در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، استقرار نیروهای نظامی کشورهای دیگر به سادگی در نظر گرفته نشده است."

به نظر وی نسخه آمریکایی آرزو است، زیرا چنین تصمیمی با این تعریف نمی تواند اتخاذ شود.

ودولاتسکی اذعان داشت که این مسئله تنش در وضعیت است تا نشان دهد حلقه ای از نیروهای غیر دوستانه که می توانند امنیت ملی روسیه را تهدید کنند در اطراف این کشور تنگ تر می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала