دیپلمات آلمانی: برخی کشورهای اروپایی نیاز به پشتیبانی در برابر روسیه دارند

© Sputnik / Vladimir Sergeevدیپلمات آلمانی: برخی کشورهای اروپایی نیاز به پشتیبانی در برابر روسیه دارند
دیپلمات آلمانی: برخی کشورهای اروپایی نیاز به پشتیبانی در برابر روسیه دارند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2021
اشتراک
یک دیپلمات آلمانی گفت: تعدادی از کشورهای اروپایی نیاز به محافظت در برابر روسیه دارند.

به گزارش اسپوتنیک، ولفگانگ ایشینگر، دیپلمات آلمانی، رئیس كنفرانس امنیتی مونیخ گفت كه ایجاد یک ساختار امنیتی پایدار در اروپا فقط با مسكو امكان پذیر است، اما در عین حال بسیاری از كشورهای اروپایی "نیاز به محافظت در برابر روسیه دارند".

به گفته ایشینگر، اکنون روابط اتحادیه اروپا و روسیه به "یک نقطه پایین" جدید رسیده است.

حمایت اتحادیه اروپا از تحریم های آمریکا علیه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2021
حمایت اتحادیه اروپا از تحریم های آمریکا علیه روسیه

ایشینگر در مصاحبه با روزنامه آلمانی Passauer Neue Presse گفت: "ما با یک معضل روبرو هستیم که یک ساختار امنیتی پایدار در اروپا فقط می تواند همراه با روسیه شکل بگیرد، اما در عین حال بسیاری از کشورهای اروپایی نیاز به محافظت در برابر روسیه دارند."

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: "ما نباید توهم ایجاد کنیم. بهبود روابط به زمان نیاز دارد. اقداماتی مانند تحریم ها برای تغییر محاسبه روسیه ضروری است. با این حال، این اقدامات لزوماً باید با پیشنهاد گفتگو مرتبط باشد."

در همان زمان، ایشینگر تأکید کرد که برای نزدیک شدن مسکو و بروکسل، لازم است طرف روسی "آمادگی برای تنش زدایی و تغییر رفتار" را نشان دهد. به نظر وی، مسکو مسئول بهبود روابط است.

به تازگی در غرب سخنان مکرر درباره "تهدید روسیه" وجود دارد. فدراسیون روسیه بارها به این موضوع پاسخ داده است كه فدراسیون روسیه قصد حمله به هیچ كسی را ندارد و اظهارات مربوط به "تجاوز روسیه" بهانه ای برای استقرار تجهیزات نظامی بیشتر ناتو در نزدیكی مرزهای روسیه است. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، تهدید روسیه "اختراع کسانی است که می خواهند از نقش خود به عنوان پیشتاز در جنگ با روسیه سود ببرند، برای این کار برخی پاداش ها و امتیازات دریافت کنند." علاوه بر این، مسکو بارها گفته است که آماده گفتگو در مورد مسائل امنیتی است و افزود که تقصیر وخیم شدن روابط با کشورهای غربی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала