وزارت خارجه روسیه 5 دیپلمات لهستانی را عناصر نامطلب اعلام کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / وزارت خارجه روسیه 5 دیپلمات لهستانی را عناصر نامطلب اعلام کرد
وزارت خارجه روسیه 5 دیپلمات لهستانی را عناصر نامطلب اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2021
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اخراج دیپلمات های این کشور از سوی لهستان، پنج نفر از کارمندان لهستان را عناصر نامطلوب اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اخراج دیپلمات‌هایش، در بیانیه‌ای اعلام کرد، که پنج تن از کارمندان سفارت لهستان در روسیه عنصر نامطلوبند و باید خاک روسیه را ترک کنند. 

لهستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2021
لهستان سه دیپلمات روسیه را عنصر نامطلوب اعلام کرد

وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه با انتشار بیانیه ای به پنج کارمند سفارت لهستان اعلام کرد، که آنها باید تا پایان روز 15 می خاک روسیه را ترک کنند.

در ادامه تنش‌های دیپلماتیک؛ وزارت خارجه روسیه، کریستوف کراژوسکی سفیر لهستان را فراخوانده است. مسکو امروز (جمعه) سفیر لهستان را پس از اخراج دیپلمات‌های خود از سوی ورشو به وزارت خارجه روسیه فراخواند. 

پیشتر وزارت خارجه روسیه در واکنش به اخراج دیپلمات‌هایش، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما از سرعت هم صدایی ورشو با دولت آمریکا در درخواست از سه دیپلمات روس برای ترک لهستان مطلع شدیم. در مقابل، پنج دیپلمات لهستانی از روسیه اخراج خواهند شد».

پیشتر، ایالات متحده ده نفر از کارمندان ماموریت دیپلماتیک روسیه در واشنگتن را اخراج می‌کند. در میان این کارمندان، نمایندگان سرویس‌های ویژه روسیه حضور دارند.

ولادیمیر جباروف، معاون اول کمیته بین الملل شورای فدراسیون روسیه اظهار داشته بود که اگر ایالات متحده تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال کند، مسکو این موضوع را بی پاسخ نمی گذارد، اگر دیپلمات‌ها اخراج شوند، پاسخ روسیه متقابل خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала