کارایی واکسن " اسپوتنیک وی " در روسیه 97.6% است

© Sputnik / Vladislav Vodnev /  مراجعه به بانک تصاویر کارایی واکسن " اسپوتنیک وی " در روسیه 97.6% است
کارایی واکسن  اسپوتنیک وی  در روسیه 97.6% است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2021
اشتراک
بر اساس نتایج آنالیز 3.8 میلیون روس که واکسن تزریق کرده اند، کارایی واکسن ضد کرونای " اسپوتنیک وی" 97.6 درصد گزارش شده است.

به گزارش اسپوتنیک، بنیاد سرمایه گذاری مستقیم روسیه و مرکز تحقیقات علمی گامالیا اطلاع داد که این رقم بالاتر از رقم اعلام شده توسط مجله پزشکی The Lancet (91,6%) است.

در این اطلاعیه آمده است: " مرکز تحقیقات علمی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا، وزارت بهداشت روسیه و بنیاد سرمایه گذاری مستقیم روسیه کارایی واکسن " اسپوتنیک وی" را در سطح 97.6 درصد اعلام کردند. این رقم براساس نتایج آنالیز مربوط به افراری است که این واکسن را در روسیه تزریق کرده اند."

در حال حاضر در روسیه در چارچوب سیستم اطلاعاتی دولتی در زمینه بهداشت وزارت بهداشت ثبت افرادی که واکسینه شده اند و همچنین شهروندانی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند، انجام می شود.

در این اطلاعیه خاطر نشان می شود: " طبق اطلاعات مربوط به واکسیناسیون 3.8 میلیون روس که هر دو دوز واکسن را در دوره از 5 دسامبر 2020 تا 31 مارس 2021 در چارچوب برنامه واکسیناسیون همگانی تزریق کرده اند، بیماری با شروع از روز 35 ام از تاریخ تزریق اول در کل 0.027 درصد بوده است. ضمن اینکه بیماری در بین افرادی که واکسن تزریق نکرده اند در دوره از روز 35 ام پس از واکسیناسیون همگانی 1.1 درصد است.

محققین خاطر نشان می کنند که اطلاعات و گزارش های کارایی واکسن در مجله علمی معتبر در ماه مه سال جاری منتشر می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала