روسیه: آمریکا پشت اخراج دیپلمات‌های روسی از جمهوری چک است

© Sputnik / Vitaliy Belousovروسیه: آمریکا پشت اخراج دیپلمات‌های روسی از جمهوری چک است
روسیه: آمریکا پشت اخراج دیپلمات‌های روسی از جمهوری چک است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2021
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه درباره اخراج دیپلمات های روسی از جمهوری چک: البته ایالات متحده پشت این قضیه است.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، ایالات متحده پشت اخراج دیپلمات های روسی از پراگ است، در حالی که جمهوری چک و دیگر کشورهای اروپایی در تلاشند تا مشکلات داخلی خود را بپوشانند.

وی در شبکه روسیه 1 گفت: "در مورد جمهوری چک، شما باید به خوبی درک کنید که تعداد مشکلات جمع شده در کشورهای اتحادیه اروپا و به طور کلی در غرب اکنون بیش از اندازه کافی است، لازم است اقدامات سیاسی- اطلاعاتی انجام شود تا این مشکلات را بپوشاند. موضوع روسیه این ابزار آزمایش شده و واقعی است که درچنین زمانهایی مورد استفاده قرار می گیرد."

وی گفت: "البته ایالات متحده پشت این است. البته کشوری که در ناتو رهبری همه چیز را بر عهده دارد، کشوری که لحن اصلی این جریان اصلی غربی را تعیین می کند، البته متأسفانه اول از همه، خود کشورهای اتحادیه اروپا و کل اتحادیه به عنوان یک مجموعه."

آندری بابیش، نخست وزیر چک عصر شنبه گذشته گفت كه مقامات مشکوک هستند كه سرویس های ویژه روسیه در انفجار انبار مهمات در Vrbetica در سال 2014 مشاركت داشته باشند. به نوبه خود، جان هاماچک، معاون اول نخست وزیر و وزیر خارجه، گفت که 18 دیپلمات روسی از کشور اخراج می شوند که باید ظرف 48 ساعت کشور را ترک کنند. روز یکشنبه، روسیه اقدامات تلافی جویانه خود علیه اخراج دیپلمات های خود از پراگ را اعلام کرد. سفیر جمهوری چک، ویتسلاو پیونکا، احضار شده به وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه، مطلع شد که 20 نفر از کارمندان سفارت به عنوان عناصر نامطلوب اعلام شده اند که باید ظرف 24 ساعت خاک فدراسیون روسیه را ترک کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала