روسیه سال ۲۰۲۵ از پروژه ایستگاه فضایی بین المللی خارج می شود

© Photo / Roskosmos / Ivan Vagnerروسیه سال ۲۰۲۵ از پروژه ایستگاه فضایی بین المللی خارج می شود
روسیه سال ۲۰۲۵ از پروژه ایستگاه فضایی بین المللی خارج می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2021
اشتراک
روسیه طی برنامه چهار سال از پروژه ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) خارج خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، یوری بوریسوف معاون نخست وزیر روسیه، در برنامه کانال تلویزیونی "مسکو.کرملین.پوتین" در شبکه تلویزیونی "روسیه ۱" اظهار داشت: این تصمیم در جلسه ای با رئیس جمهور در تاریخ ۱۲ آوریل، به مناسبت روز فضانوردی گرفته شد.

غذاهای فضایی
فضانوردان فرانسه و ناسا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2021
غذاهای فضایی

روس کاسموس خاطرنشان کرد، که ماژول های ایستگاه فضایی بین المللی عمر مفید آنها را به پایان رسانده اند. ما یک دوره کاری در ایستگاه داریم که با شرکای خود در ایستگاه فضایی بین المللی تا سال ۲۰۲۴ توافق کرده ایم. پس از این مدت، تصمیم بر اساس شرایط فنی ماژول های ایستگاه، که اساساً عمر آنها به پایان می رسد و همچنین برنامه های ما برای استقرار یک ایستگاه خدمات مداری ملی نسل جدید، تصمیم گیری می شود و روسیه در ایستگاه ملی خود کار خواهد کرد.

الكساندر سرگئیف رئیس آكادمی علوم روسیه، در جلسه هیئت رئیسه آكادمی گفت كه انتظار دارد بودجه این پروژه پس از سال ۲۰۲۵ آغاز شود.

قبل از آن، نیاز به ایجاد ایستگاه جدید به دلیل مشکلات فنی در بخش روسی ایستگاه فضایی بین المللی توسط مدیر پرواز ولادیمیر سولوویف اعلام شد. ترک هایی در آنجا پیدا شد که از طریق آنها هوا درز می کند. آنها مهر و موم شده اند، اما یک نشت کوچک همچنان ادامه دارد.

در ماه اکتبر، سولوویف از ظاهر ایستگاه خدمات مداری جدید روسیه رونمایی کرد. برنامه ریزی شده است که حداقل شامل پنج ماژول اساسی، تولید هدف، انبار تدارکات، سکوی (راهرو) برای مونتاژ، پرتاب، دریافت و سرویس فضاپیماها و همچنین یک واحد تجاری برای اسکان چهار گردشگر باشد.

این ایستگاه با معماری باز و طول عمر نامحدود طراحی شده است. این توسعه توسط شرکت موشکی و فضایی "انرگیا" انجام شده است.

پروژه ایستگاه فضایی بین المللی، شامل ۱۵ عضو است که ۵ عضو اصلی آن روسیه، ایالات متحده آمریکا، کانادا، ژاپن و آژانس فضایی اروپا می باشند.

ساخت ایستگاه در سال ۱۹۹۸ آغاز شد و اولین اعزلم ماموریت دائمی به فضا در سال ۲۰۰۰ اتفاق افتاد.

طبق گفته شرکت موشکی و فضایی "انرگیا"، مجری بخش ایستگاه روسیه، کل هزینه ساخت و بهره برداری از ایستگاه فضایی بین المللی در پایان سال ۲۰۱۶به میزان ۱۲۱.۶ میلیارد دلار برآورد شده است.

روسیه کمتر از ده درصد از کل هزینه این پروژه را پرداخت کرد، اما طبق توافق نامه های بین المللی، به استفاده از حدود یک سوم منابع خود دسترسی پیدا کرد. هزینه سالانه نگهداری ایستگاه تا ۵ میلیارد دلار در سال است.

از این تعداد، سالانه حدود ۳-۴ میلیارد از بودجه توسط ناسا درخواست می شود و مابقی را سایر شرکت کنندگان در پروژه اختصاص می دهند.

در ابتدا برنامه ریزی شده بود که این ایستگاه تا سال ۲۰۱۵ به بهره برداری برسد، سپس دو بار مدت زمان بهره برداری از آن تا سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ تمدید شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала