سناتور روس بایدن را از اشتباه در دیدار با پوتین برحذر داشت

© Sputnik / Алексей Дружинин /  مراجعه به بانک تصاویر سناتور روس بایدن را از اشتباه در دیدار با پوتین برحذر داشت
سناتور روس بایدن را از اشتباه در دیدار با پوتین برحذر داشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2021
اشتراک
سناتور روس، الکسی پوشکوف بایدن را از اشتباه کردن در دیدار با پوتین برحذر داشت.

به گزارش اسپوتنیک، سناتور الکسی پوشکوف گفت: " دیدار روسای جمهور ایالات متحده و روسیه داردای بهترین چشم اندازها نیست و مشخص نیست که چه فایده ای می تواند داشته باشد."

به گفته یکی از اعضای شورای فدراسیون، در تاریخ روابط بین مسکو و واشنگتن، اجلاسهایی موفق و بی طرف برگزار شده و حتی ناموفق بوده است: وی از مذاکرات خروشچف و کندی در وین در سال 1961 به عنوان ناموفق یاد کرد که نتیجه آن در بحران موشکی کوبا، دو رهبر از یکدیگر ناراضی بودند و در نتیجه زبان مشترکی پیدا نکردند. پوشکوف خاطرنشان کرد: اگرچه آنها آنتی پاتی اولیه را که بایدن به وضوح برای پوتین دارد، نداشتند.

واکنش کرملین به پیشنهاد دیدار پوتین و بایدن در یک کشور اروپایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2021
واکنش کرملین به پیشنهاد دیدار پوتین و بایدن در یک کشور اروپایی

وی احتمال داد که هنگام دیدار، بایدن سعی می کند برای پوتین سخنرانی کند و از موضع قدرت با رئیس جمهور روسیه صحبت کند. پوشکوف برای جلوگیری از "نسخه جدید بحران موشکی کوبا" بر سر اوکراین، رئیس ایالات متحده را از چنین اقداماتی بر حذر داشت.

این سناتور در کانال تلگرامی خود نوشت :" این یادداشت ها در حال حاضر روی میز بایدن هستند. هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت: پوتین در برابر فشار تسلیم نخواهد شد (تلاش ناموفق اوباما برای فشار آوردن به پوتین بر سوریه در سال 2013 را  در آخرین اجلاس G8 به یاد داشته باشید) در این مسیر، اجلاس موفقیت آمیز نخواهد بود و ممکن است به یک شکست تبدیل شود. "

روز سه شنبه، جو بایدن در یک مکالمه تلفنی با پوتین پیشنهاد کرد که طی هفته های آینده جلسه ای رو در رو در سرزمین بی طرف برگزار شود. رئیس جمهور ایالات متحده با ابراز نگرانی در مورد تقویت ارتش روسیه در کریمه و مرز با اوکراین، بر تعهد تزلزل ناپذیر ایالات متحده در حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی آن کشور تأکید کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала