ساخت خودروی پرنده در روسیه شروع شده است + ویدئو

CC BY-SA 4.0 / Matti Blume / Audi Pop.Up Next, GIMS 2018, Le Grand-Saconnex (cropped image)Концептуальный беспилотный летающий электромобиль компаний Audi AG, Airbus и ItalDesign Giugiaro
Концептуальный беспилотный летающий электромобиль компаний Audi AG, Airbus и ItalDesign Giugiaro - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2021
اشتراک
بنیاد مطالعات پیشرفته روسیه، ساخت یک خودروی پرنده منحصربه فرد با مارک " سیكلوكار " با پروانه های چرخشی را آغاز کرده که برای حمل شش نفر طراحی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را سرویس مطبوعاتی بنیاد مطالعات پیشرفته روسیه اعلام کرده است.

در اطلاعیه منتشره آمده است : "پروازهای نمونه اولیه سیكلوكار با اندازه اصلی و مجهز به موتور كاملاً الكتریكی ، برای سال 2022 برنامه ریزی شده است."

​این دستگاه توانایی بلند کردن 600 کیلوگرم بار یا حمل شش نفر را خواهد داشت. مجری اصلی پروژه،  موسسه ترموفیزیک شعبه سیبری آکادمی علوم روسیه است.

ایجاد ساکلوکار در چارچوب پروژه موسوم به "سیکلون" انجام شده است ، طراحی اولیه خودروی پرنده، آزمایشات زمینی  پیشرانه چرخشی (روتور چرخشی) آن به قطر یک و نیم متر و  پرواز آزمایشی از نمونه اولیه 60 کیلوگرمی انجام شده است. ابعاد برآورد شده "سیکلوکار " 6 متر و 20 سانتی متر طول و 6 متر عرض خواهد بود. این ماشین قادر خواهد بود به حداکثر سرعت تا 250 کیلومتر در ساعت برسد. برد پرواز آن  تا 500 کیلومتر خواهد بود..

علاوه بر ابعاد کوچک خودروی پرنده در مقایسه با هلی کوپترها ، توانایی فرود روی سطح شیب دار تا 30 درجه و امکان  لنگر انداختن در سطوح عمودی از ویژگی های بارز آن است.

سایکلوکار به موتور پیستونی دوار بنزینی یا گزینه قدرتمندتر موتور هیبریدی مبتنی بر موتور توربوشفت مجهز خواهد شد.

"سیکلوکار" هواپیمایی است که به لطف پروانه های چرخشی در هوا نگه داشته و حرکت می کند. از جمله مزایای اصلی این پروانه ها ، کنترل سریع بردار رانش به میزان 360 درجه ، سطح پایین سر و صدا وابعاد کوچک آن  است. در عین حال ، ملخ چرخشی یکی از پیچیده ترین مسائل در طراحی دستگاه های آیرودینامیکی است. یان چیبیسوف ، رئیس گروه پروژه بنیاد تحقیقات پیشرفته گفت: دانشمندان و مهندسان انستیتوی ترموفیزیک شهر نووسیبیرسک و شعبه آن در کراسنویارسک با موفقیت این ممسئله  را حل کرده اند.

وی افزود: "فناوری كلیدی تدوین شده است و  ما انتظار داریم كه ظاهر فنی سیكلوكار طی سه سال در یك هواپیمای واقعی در آسمان تحقق یابد."

خاطرنشان می شود هدایت خودروی روسی پرنده سیکلوکار دشوارتر از اتومبیل های معاصر  نخواهد بود. امکان هدایت آن مستقیماً از کابین خلبان ، از طریق یک ابزار در شبکه یا به طور مرکزی از یک نقطه کنترل زمینی وجود  خواهد داشت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала