اولین واکسن خوراکی جهان علیه کرونا در روسیه ساخته می شود

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر اولین واکسن خوراکی جهان علیه کرونا در روسیه ساخته می شود
اولین واکسن خوراکی جهان علیه کرونا در روسیه ساخته می شود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2021
اشتراک
دانشمندان روس از انستیتوی پزشکی تجربی شهر سن پترزبورگ در حال کار برای ساخت اولین واکسن خوراکی جهان علیه ویروس کرونا هستند.

به گزارش اسپوتنیک، الكساندر دیمیتریف، مدیر انستیتوی پزشکی تجربی و پروفسور آکادمی علوم روسیه گفت كه آزمایش های بالینی این واكسن مخاطی بر اساس یک فرآورده لبنی تخمیر شده قرار است طی یک سال به اتمام برسد.

 واکسن روسیلسپوتنیک ویعلیه کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2021
میلیون‌ها دوز واکسن روسی «اسپوتنیک وی» برای ایران+ویدئو

به گفته دیمیتریف، تحقیقات مربوط به واکسن در انستیتوی پزشکی تجربی حدود یک سال پیش به عنوان یک پروژه ابتکاری آغاز شد. بعدها  دولت روسیه ایجاد یک مرکز علمی در سطح جهانی موسوم  "مرکز پزشکی انفرادی" را که شامل انستیتوی پزشکی تجربی و مرکز تحقیقات پزشکی ملی آلمازوف بود، تصویب کرد.

دیمیتریف گفت: "به گفته کارشناسان ، اتمام آزمایشات پیش بالینی و بالینی به 200-220 میلیون روبل (نزدیک 3 میلیون دلار) اعتبار نیاز دارد و ما در حال حاضر به دنبال فرصت هایی برای جذب وجوه خارج از بودجه هستیم."

الکساندر سووروف، مبتکر ایده ایجاد واکسن مخاطی که رئیس گروه میکروبیولوژی مولکولی و آزمایشگاه ژنتیک مولکولی میکروارگانیسم های بیماری زا انستیتوی پزشکی تجربی است،  توضیح داد که ویژگی این واکسن هم ساده ترین روش استفاده (نوشیدن دوز لازم) و هم اصل تشکیل آنتی بادی توسط آن است. وقتی از واکسن مخاطی روی غشای مخاطی - "دروازه" عفونت استفاده می شود، "یک کلاس متفاوت از آنتی بادی ها در مقایسه با واکنش به واکسن تزریقی - ایمونوگلوبولین های A (IgA) تشکیل می شود".

سووروف تأکید کرد که طعم و مزه آن بسیار شبیه شیر پخته شده و تخمیر شده است ... موش و خرگوش آزمایشگاهی این واکسن را با لذت مصرف می کنند. در عین حال، یک پاسخ ایمنی عالی شکل می گیرد و هنوز هیچ عارضه جانبی پس از مصرف آن مشاهده نشده است. "

یادآور می شود تا به حال سه واکسن علیه ویروس کرونا با نام های "اسپوتنیک وی"، EpiVacCorona و KoviVak در روسیه ثبت شده است. از 18 ژانویه، همه شهروندان روسیه می توانند عمدتا با واکسن اسپوتنیک وی، ساخت مرکز علمی گامالیا در مسکو واکسینه شوند. تا به حال  یک میلیون نفر از ساکنان پایتخت روسیه اولین دوز این واکسن دو بخشی را دریافت کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала