ایجاد فناوری به روز کردن واکسن کرونا طی دو روز در روسیه

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر Сотрудница лаборатории проводит испытания вакцины от COVID-19 в центре эпидемиологии и микробиологии имени Н.Ф. Гамалеи
Сотрудница лаборатории проводит испытания вакцины от COVID-19 в центре эпидемиологии и микробиологии имени Н.Ф. Гамалеи - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2021
اشتراک
الكساندر گینتسبورگ ، مدیر مركز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میكروبیولوژی گامالیا اعلام کرد این موسسه علمی سازوكاری را برای به روز كردن واكسن ویروس كرونا ایجاد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، آکادمیسین گینتسبوگ در توضیح گفت: "این همان فناوری مبتنی بر وکتورهای آدنو ویروسی است که در آن یک توالی جدید به معنای واقعی کلمه در طی یک روز با توالی یک پروتئین سنبله با ساختار اولیه تغییر یافته سنتز می شود ، و روز بعد به بردار مورد استفاده وارد می شود ، و عملاً شما یک طرح مهندسی شده ژنتیکی دارید  که اجازه می دهد از آن به عنوان واکسن استفاده شود ".

ساخت دارو ثمربخشی برای جلوگیری از تکثیر ویروس کرونا در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2021
آغاز آزمایشات پیش بالینی واکسن کرونا به صورت قطره بینی در روسیه

آکادمیسین گینتسبوگ خاطرنشان ساخت این مسئله اکنون مورد بحث قرار دارد  که آیا در این حالت انجام کلیه مراحل آزمایش واکسن جدید ضروری است؟ وی یادآوری کرد که در تجربه جهانی نمونه هایی وجود دارد که یک واکسن ابتدا روی گروه محدودی تا صد نفر آزمایش شده است.

این دانشمند گفت: "اگر همان اثر محافظتی کافی را اما در برابر سویه جدید داشته باشد می توان بلافاصله آن را به تولید انبوه رساد. امیدوارم که در آینده نزدیک اقدامات مشابهی در کشور ما نیز اتخاذ شود."

در اوت سال 2020 ، وزارت بهداشت روسیه  اولین واکسن در جهان را برای پیشگیری از کووید 19 را  ثبت کرد که توسط مركز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میكروبیولوژی گامالیا تولید شده واسپوتنیک وی نام دارد. این واکسن بر اساس پلتفرم آزمایش  شده ناقلین آدنو ویروس انسانی  ساخته شده است. همچنین در روسیه واکسن های "EpiVacCorona" ساخت مرکز "وکتور" و واکسن  "KoviVak" از مرکزی به نام چوماکوف، .ابسته به آکادمی علوم روسیه ثبت شده اند.

در اواسط ماه دسامبر ، جهش جدید ویروس کرونا در انگلیس کشف شد. بعداً معلوم شد که این سویه جدید 70٪ (طبق برآوردهای دیگر 56٪) سریعتر از نوع اصلی ویروس کرونا گسترش می یابد. علاوه بر این ، وزارت بهداشت آفریقای جنوبی نیز گزارش داد که متخصصان ژنتیک جهش جدیدی را به نام 501.V2 برای این کشور شناسایی کرده اند.. انواع جدیدی از ویروس کرونای  SARS-CoV-2 در برزیل و همچنین در هند و برخی کشورهای دیگر نیز یافته  شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала