مکزیک در انتظار ارسال جدید اسپوتنیک وی است

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر مکزیک در انتظار ارسال جدید اسپوتنیک وی است
مکزیک در انتظار ارسال جدید اسپوتنیک وی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2021
اشتراک
مکزیک پس از استفاده از واکسن‌ اسپوتنیک وی دریافت شده در دو نوبت، منتظرارسال جدید است.

به گزارش اسپوتنیک، هوگو لوپزگاتل، معاون وزیر بهداشت مکزیک گفت، وزارت بهداشت مکزیک اولین دسته از واکسن ویروس کرونا اسپوتنیک وی روسیه را توزیع کرده و انتظار دارد تا پایان ماه ارسال های جدید انجام شود.

این مقام مسئول در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی که از طریق توئیتر دولت پخش شد، گفت: "ما قبلاً اجزای اول و دوم واکسن اسپوتنیک ویV را دریافت کرده ایم. ما آنها را استفاده کرده ایم و انتظار داریم ارسال جدیدی تا پایان ماه انجام شود."

واکسن روسی اسپوتنیک وی برای استفاده در مکزیک در 2 فوریه تأیید شد و اولین گروه از اولین بخش واکسن سه هفته بعد، در 22 فوریه تحویل شد. واکسیناسیون با این بخش از 24 فوریه تا 5 مارس انجام شد. دومین بخش واکسن در 10 مارس وارد مکزیک شده و از 17 مارس استفاده می شود.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت مکزیک، از آغاز برنامه واکسیناسیون، مقامات 6.2 میلیون دوز واکسن های مختلف را توزیع کرده اند. این واکسن روسی در میان افراد بالای 60 سال در شهرداری هایی که بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از کووید - 19 را داشتند استفاده می شد.

از ابتدای اپیدمی در مکزیک، طبق گفته وزارت بهداشت این کشور، کووید - 19 بیش از 2.4 میلیون نفر آلوده کرده است که بیش از 1.7 میلیون نفر از آنها بهبود یافته اند، 34 959 نفر در حال حاضر بیمار هستند، 200 211 نفر فوت کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала