سامانه پیشرفته هوایی دوربرد روسی در ناتو رهگیری نمی شود

CC BY 4.0 / Ministry of Defence of Russia / (cropped image)سامانه پیشرفته هوایی دوربرد روسی در ناتو رهگیری نمی شود
سامانه پیشرفته هوایی دوربرد روسی در ناتو رهگیری نمی شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2021
اشتراک
سامانه هوایی دوربرد روسیه قادر خواهد بود تا بی سر و صدا از خطوط دفاع هوایی کشورهای ناتو عبور کند.

به گزارش اسپوتنیک، با استناد به منبعی در مجتمع نظامی-صنعتی روسیه، "پرسپکتیو" سامانه هوایی دوربرد روسیه قادر خواهد بود بی سر و صدا از خطوط دفاع هوایی کشورهای ناتو عبور کند.

ناتو روسیه را تهدیدی علیه امنیت آتلانتیک اروپایی می داند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2021
ناتو روسیه را تهدیدی علیه امنیت آتلانتیک اروپایی می داند

به گفته این منبع نظامی، ماکت های ویژه و عناصر کامل در اندازه بمب افکن ساخته شده، تحت یک سری آزمایشات موتورها، سیستم ها، تجهیزات هواپیما برای ارزیابی سطح تشخیص رادار گذراند، که در نتیجه آن شاخصهای بسیار پایین پراکندگی موثر سطح زمین تأیید شد.

این منبع افزود که شعاع تشخیص این سامانه امیدوارکننده (PAK) هوایی دوربرد توسط رادارهای خارجی "به میزان چند مرتبه" کاهش می یابد، که "به این بمب افکن امیدوار کننده اجازه می دهد هنگام استفاده از برخی از تاکتیک های مشخص نشده، بر خطوط پیشرفته دفاع هوایی از جمله با هواپیماهای جنگنده و پیشرفته ترین خطوط پیشرفته دفاع هوایی در این زمینه که در این طرح کشورهای اتحاد آتلانتیک شمالی در نظر گرفته شده است، غلبه کند.

در دسامبر سال ۲۰۲۰، این منبع با اشاره به مجتمع نظامی-صنعتی گفت: چندین نمونه اولیه به طور همزمان در روسیه در حال ساخت هستند، به ویژه "دو یا سه نمونه" تست های زمین و پرواز را پیشتر برای تولید گذرانده اند.

در همان زمان، الكسی سوبولف مدیرعامل شركت موتورسازی یونایتد اِنجین کوزنتسوف در سامارا گفت: در سال ۲۰۲۱ شركت "یونایتد اِنجین" اولین آزمایشات کلی موتور را برای سامانه هوایی پیشرفته دوربرد انجام می دهد، كه به عنوان محصول فدراسیون روسیه نامگذاری شد.

در دسامبر سال ۲۰۱۹، الکسی کریواروچکو معاون وزیر دفاع روسیه، گفت: سامانه هوایی دوربرد "پرسپکتیو"، طراحی شده برای انجام وظیفه بر روی هواپیماهای دوربرد توپولف-۱۶۰، توپولف-۹۵ام.اس و توپولف-۲۲ام۳، با همکاری هوا فضا وارد تا پایان سال ۲۰۲۷ نصب و راه اندازی می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала