روسیه: تلاش برای جلوگیری از ورود اسپوتنیک وی به اتحادیه اروپا ادامه دارد

© Photo / Russian Direct Investment Fundروسیه: تلاش برای جلوگیری از ورود اسپوتنیک وی به اتحادیه اروپا ادامه دارد
روسیه:  تلاش برای جلوگیری از ورود اسپوتنیک وی به اتحادیه اروپا ادامه دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2021
اشتراک
وزارت خارجه روسیه: تلاش برای جلوگیری از ورود اسپوتنیک وی به اتحادیه اروپا ادامه دارد.

به گزارش اسپوتنیک، الكساندر گروشكو، معاون وزیر خارجه روسیه در یک میزگرد در دومای دولتی گفت كه تلاش ها برای جلوگیری از واكسن روسی اسپوتنیک وی علیه کرونا در اتحادیه اروپا ادامه دارد، اظهاراتی سیاسی ارائه می شود كه هدف مقابله با همه گیری را دنبال نمی كند.

وی گفت: " آژانس دارویی اروپا در حال بررسی برنامه ای برای ثبت یک داروی روسی، گردش آن برای اهداف تجاری است. اما با این وجود می بینیم که تلاش برای جلوگیری از استفاده از اسپوتنیک وی در اتحادیه اروپا ادامه دارد.  سخنان سیاسی گفته می شود که غیر از سیاست کاملاً تفسیر شده نیست و هدف آنها کنار آمدن با این چالش نیست. "

به گفته وی، چنین وضعیتی در مورد واکسن اسپوتنیک وی نشانگر است. این مقام عالی رتبه گفت: "واکسن ما با کارزار اطلاعات نادرست، تبعیض، بی اعتنایی نمایشی توسط نهادهای اروپایی روبرو شده است."

با این وجود، به گفته وی، "عقل سلیم به تدریج برتری پیدا می کند." وی تأكید كرد: " امروز این واكسن توسط كشورهای عضو اتحادیه اروپا - مجارستان و اسلواكی ثبت شده است. توافقاتی برای تولید داروی ما در ایتالیا حاصل شده است."

در اوایل ماه فوریه، مجله علمی Lancet نتایج مرحله سوم آزمایشات بالینی واکسن اسپوتنیک وی را منتشر کرد که اثر بخشی و ایمنی بالای آن را تأیید می کند. در طی آزمایشات بالینی مرحله III ، اسپوتنیک وی نرخ بالایی از اثر بخشی، ایمنی و ایمنی را نشان داد - اثر واکسن 91.6٪ بود. این واکسن محافظت کاملی در برابر موارد شدید عفونت ویروس کرونا دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала