واکنش کرملین به احتمال گفتگو بین پوتین و بایدن

© Sputnik / Алексей Дружинин /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش کرملین به احتمال گفتگو بین پوتین و بایدن
واکنش کرملین به احتمال گفتگو بین پوتین و بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2021
اشتراک
كرملین به پرسش درباره احتمال گفتگو بین پوتین و بایدن پاسخ داد.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین گفت: " برنامه‌ای برای گفتگو با جو بایدن برای رئیس جمهور روسیه تدارک دیده نشده،:  هیچ آمادگی از طرف آمریکایی وجود ندارد."

پوتین پیش از این روز دوشنبه را به عنوان تاریخ احتمالی بحث زنده با جو بایدن پیشنهاد داده بود.

پسکوف به خبرنگاران گفت: " نه، امروز چنین چیزی در برنامه ها وجود ندارد. در واقع تا آنجا که من فهمیدم، طرف آمریکایی آماده نبود."

پیش از این بایدن در پاسخ خبرنگارن که پرسیده بودن آیا همتای روسی خود را "قاتل" می داند، پاسخ مثبت داده بود. وی همچنین گفت پوتین به دلیل دخالت ادعایی در انتخابات آمریکا "مسئول" خواهد بود. در پاسخ به پیشنهاد رئیس جمهور فدراسیون روسیه برای گفتگو، کاخ سفید گفت که بایدن و پوتین قبلاً صحبت کرده اند و ایالات متحده با رهبری روسیه در تماس است.

پوتین روز پنجشنبه در مورد چشم انداز گفتگو با بایدن پیشنهاد كرد كه در روزهای آینده مثلاً جمعه یا دوشنبه بحث را به صورت آنلاین ادامه دهد.

پوتین خاطرنشان کرد که وی و همکارش می توانند روابط دوجانبه را در این قالب، موضوع مبارزه با بیماری همه گیر کووید - 19، حل و فصل منازعات منطقه ای و موضوعات ثبات استراتژیک مورد بحث قرار دهند. با این حال، هفته گذشته چنین گفتگویی انجام نشد.

بایدن روز پنجشنبه پس از سخنرانی در کاخ سفید، در مورد موافقت برای گفتگو با پوتین، از پاسخ دادن به سوال یک روزنامه نگار خودداری کرد. با این حال، روز بعد رهبر آمریکایی ابراز اطمینان کرد که "زمانی دیگر" با پوتین صحبت خواهد کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала