واکنش اتریش به مقایسه اسپوتنیک وی با رولت روسی

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش اتریش به مقایسه اسپوتنیک وی با رولت روسی
واکنش اتریش به مقایسه اسپوتنیک وی با رولت روسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2021
اشتراک
آژانس بهداشت و ایمنی غذایی اتریش بیانیه نماینده آژانس دارویی اروپا و مقایسه احتمال تصویب اسپوتنیک وی با رولت روسی را مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، آژانس بهداشت و ایمنی غذایی اتریش  بیانیه نماینده آژانس دارویی اروپا،  کریستا ویرتومر-کوخه که احتمال تصویب اضطراری واکسن اسپوتنیک وی را با "رولت روسی" مقایسه کرده بود را مورد ارزیابی قرار داد.

سخنگوی آژانس گفت: "ما اظهار داشتیم که این بیانیه به ایمنی، کیفیت و اثر بخشی واکسن اسپوتنیک وی اشاره نکرده است. در حال حاضر توسط آژانس داروهای اروپایی به عنوان بخشی از روند پذیرش در حال مطالعه است." .

اخیرا ویرتومر-کوخه گفته بود كه صدور مجوز ملی برای استفاده اضطراری واكسن روسی در اتریش چندان آسان نیست.

وی گفت: " این امر در صورت صدور دستور از طرف دولت امكان پذیر خواهد بود. اما قابل مقایسه با رولت روسی است."

به گفته وی، اطلاعات کافی در مورد واکسیناسیون برای این مورد وجود ندارد. با این حال، او احتمال اینکه اسپوتنیک وی پس از همه بررسی ها در بازار اروپا ظاهر شود را رد نکرد.

پس از آن، سازندگان واکسن روسی خواستار عذرخواهی رئیس آژانس دارویی اروپا شدند و خاطرنشان کردند که چنین اظهاراتی پرسش های جدی در مورد مداخلات سیاسی احتمالی در روند فعلی آزمایش آژانس دارویی اروپا ایجاد می کند."

کرملین نیز اظهارات ویرتومر-کوخه را "حداقل نادرست" خواند.

در پایان ماه ژانویه، بنیاد سرمایه گذاری مستقیم روسیه از طریق یک روش بررسی مجدد درخواست ثبت واکسن در اتحادیه اروپا را داد. آژانس دارویی اروپا در تاریخ 4 مارس بررسی پرونده ثبت خود را آغاز کرد - دارو از نظر انطباق با استانداردهای اتحادیه اروپا برای اثربخشی و کیفیت بررسی می شود. در همان زمان، اسلواکی و مجارستان بدون انتظار برای تصمیم آژانس دارویی اروپا، استفاده از داروی روسی را تأیید کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала