پزشک ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا واکسن اسپوتنیک وی را ستود

© AP Photo / Kevin Dietschپزشک ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا واکسن اسپوتنیک وی را ستود
پزشک ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا واکسن اسپوتنیک وی را ستود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2021
اشتراک
پزشک ارشد بیماری‌های عفونی ایالات متحده واکسن اسپوتنیک وی روسیه را ستود.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونی فائوسی، پزشک ارشد بیماری های عفونی ایالات متحده در مورد واکسن ویروس کرونا اسپوتنیک وی اظهار نظر مثبتی کرده و آن را ستود. وی در مصاحبه با کانال تلویزیونی اسکای یونان ارزیابی مربوطه را انجام داد.

دانشمند در پاسخ به پرسش روزنامه نگاری در مورد اینکه آیا وی موافقت می کند با داروی چینی یا روسی واکسینه شود، گفت: "اطلاعاتی که من در مورد اسپوتنیک وی دارم کاملاً خوب است." فائوسی اضافه کرد که وی اطلاعات کافی در مورد واکسن های موجود در چین را ندارد، اما "داده های روسیه خوب به نظر می رسند."

این متخصص همچنین تأکید کرد که وی در مورد اختلافات در مورد عوارض جانبی برخی واکسن ها نگران نیست، زیرا این واقعیت که دانشمندان توانستند اثربخشی بالای آنها را اثبات کنند بسیار مهمتر است. وی در پایان گفت: "برای برخی، این عوارض جانبی - ممکن است کمی بیشتر طول بکشد، اما در بیشتر وقتها علائم پس از 24 ساعت از بین می روند."

در تاریخ 5 مارس گزارش شد که اسپوتنیک وی به دومین واکسن محبوب ویروس کرونا در جهان تبدیل شد. واکسن  آسترازنکا، دارای مجوز در 49 کشور، در تعداد تأییدات به بالاترین سطح رسیده است. جایگاه سوم توسط Pfizer اشغال می شود - این دارو توسط 43 کشور تأیید شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала