اولین پرواز هواپیمای روسی توپولف ON 214 در چارچوب ماموریت جدید

© Sputnik / Press service of "KAPO named after S.P.Gorbunov"Самолет Ту-214
Самолет Ту-214  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2021
اشتراک
هواپیمای توپولف ON214 نیروی هوایی روسیه برای اولین بار با ماموریت جدیدی پرواز کرده و میزان استتار تأسیسات نظامی در سواحل کریمه و استان کراسنودار روسیه و همچنین توانایی های سیستم دفاع هوایی را در این مناطق مورد بررسی و نظارت قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را یک منبع نظامی-دیپلماتیک اعلام کرد.

سرنوشت هواپیماهای پیمان آسمان باز چه خواهد شد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2021
سرنوشت هواپیماهای پیمان آسمان باز چه خواهد شد؟

در ماه ژانویه اطلاع داده بودند  که پس از خروج روسیه از پیمان آسمان باز، هواپیمای توپولف ON 214 برای شناسایی ، نظارت بر امنیت تأسیسات نظامی خود و ارزیابی نتایج آزمایشات سلاح و اثربخشی رزمایش ها مورد استفاده  قرار خواهد گرفت.

منبع گفت: "روز پنجشنبه، هواپیمای شناسایی توپولف ON 214 از یک فرودگاه نظامی در اطراف منطقه ناگانروگ، ی پرواز رصدی و شناسایی را در امتداد پایگاه های دریایی واقع در سواحل استان کراسنودار و کریمه انجام داد"

وی افزود: "این هواپیما همچنین توانایی سیستم پدافند هوایی منطقه ای را برای شناسایی اهداف هوایی در حالت غیرفعال آزمایش کرده " و همچنین تعدادی از کارهای دیگر را نیز انجام داد.

این منبع خاطرنشان کرد: این پرواز که بیش از سه ساعت به طول انجامید ، شامل ارزیابی اثربخشی تجهیزات نظارت هوایی نصب شده در هواپیماهای توپولف ON214 در چارچوب پیمان آسمان باز در  اجرای ماموریت های محوله از سوی نیروهای مسلح بود.

وی افزود: "تجزیه و تحلیل نتایج کار هواپیما ، تصمیم گیری در مورد لزوم نوسازی تجهیزات مربوطه را امکان پذیر می سازد."

منبع توضیح داد، پرواز توسط اولین هواپیمای  توپولف ON 214 ساخته شده در سال 2011 انجام شده و این هواپیما به مسکو بازگشته است.

اولین توپولف214 ON در سال 2011 و  دومین فروند آن در سال 2014 به وزارت دفاع روسیه تحویل داده شد. هدف اصلی این هواپیماها در پیمان آسمان باز، نظارت بر پایگاه های نظامی ، فرودگاه ها و موسسات دفاعی است تا افزایش پنهانی امکانات نظامی طرفها و وقوع جنگ جلوگیری شود.

ابتدا ایالات متحده آمریکا رسماً از پیمان آسمان باز خارج شد و روسیه نیز از  15 ژانویه روند مشابهی را  آغاز کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала