روسیه : به دنبال پاسخ به تحریم های اتحادیه اروپا هستیم

© Sputnik / Alex MacNaughtonروسیه : به دنبال پاسخ به تحریم های اتحادیه اروپا هستیم
روسیه : به دنبال پاسخ به تحریم های اتحادیه اروپا هستیم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2021
اشتراک
ولادیمیر چیژوف نماینده دائمی روسیه در اتحادیه اروپا اعلام نمود، پاسخ به تحریم های ضد روسی اتحادیه اروپا را انجام خواهیم داد.

به گزارش اسپوتنیک،ولادیمیر چیژوف نماینده دائمی روسیه در اتحادیه اروپا اعلام نمود، پاسخ به تحریم های ضد روسی اتحادیه اروپا را انجام خواهیم داد.

واکنش شدید وزارت خارجه روسیه به تحریم های جدید اتحادیه اروپا پیرامون ناوالنی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2021
واکنش شدید وزارت خارجه روسیه به تحریم های جدید اتحادیه اروپا پیرامون ناوالنی

اتحادیه اروپا روز سه شنبه به دلیل نقض حقوق بشر، چهار شهروند روسیه را در دخالت در دستگیری الکسی ناوالنی تحریم کرد. لیست تحریم ها شامل الكساندر باستریكین رئیس کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه، مدیر گارد روسیه ویكتور زولوتوف ، دادستان كل روسیه ایگور کراسنف و رئیس سرویس تعزیرات فدرال  الكساندر كلاشنیكف است.

وی گفت: "من فکر می کنم که به تدریج، در اینجا در اروپا، متوجه شده اند که این منبع تحریم به اصطلاح عملاً منقضی شده است، زیرا عملا هیچ نتیجه ای از این محدودیت ها و تحریم های یک جانبه حاصل نمی شود، به جز، البته اقدامات تلافی جویانه روسیه که انتظار می رود".

وی خاطرنشان کرد که تصمیم در مورد واکنش به تحریم های  اروپا در سطح سیاسی در مسکو گرفته خواهد شد.

پیش از این در خبرها آمده بود که یک مقام ارشد دولت ایالات متحده گفت، وزارت بازرگانی ایالات متحده 14 سازمان را در پرونده الکسی ناوالنی در لیست سیاه قرار داده است. به گفته وی، این لیست شامل 13 شرکت تجاری می شود از جمله 9 شرکت در روسیه، 3 شرکت در آلمان، 1 شرکت در سوئیس و همچنین یک موسسه تحقیقاتی دولتی در روسیه. این مقام دولتی ادامه داد: "همه آنها در جنبه های مختلف تولید سلاح های بیولوژیکی و عناصر شیمیایی (سلاح ها) نقش دارند." ناوالنی پس از احساس ناخوشی در هواپیما در مسیر حرکت از تومسک در 20 اوت سال 2020 در شهر اومسک بستری شد. بر اساس نتایج معاینات، پزشکان اومسک تشخیص اصلی را اختلال متابولیک اعلام کردند که باعث تغییر شدید قند خون ناوالنی شده بود. علت آن هنوز مشخص نیست، اما طبق گفته پزشکان اومسک، هیچ سمی در خون و ادرار ناوالنی یافت نشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала