اولیانوف: ایران و آمریکا به همگام سازی بازگشت به تعهدات کامل برجامی بپردازند

© Sputnik / Alexandr Natruskin  /  مراجعه به بانک تصاویر اولیانوف: ایران و آمریکا بحث های بیهوده را کنار گذاشته و به همگام سازی بازگشت به برجام بپردازند.
اولیانوف: ایران و آمریکا بحث های بیهوده را کنار گذاشته و به همگام سازی بازگشت به برجام بپردازند. - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2021
اشتراک
نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین اعلام کرد؛ ایران و آمریکا بدون اینکه در بحث های بیهوده که چه کسی باید اول گام بردارد، نیاز به همگام سازی بازگشت به تعهدات کامل برجامی دارند.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین، گفت: روسیه از ایالات متحده و ایران می خواهد تا اقدامات خود را برای بازگشت به برجام هماهنگ كنند و سخنان مربوط به اینكه چه کسی باید اولین قدم را برای این کار بردارد را کنار بگذارند.

ایران: زمان جلسه غیررسمی پیشنهادی اروپا درباره برجام مناسب نیست  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2021
ایران: زمان جلسه غیررسمی پیشنهادی اروپا درباره برجام مناسب نیست

وی افزود: در این مرحله، ما از شرکای برجام و سایر مدیران آژانس انرژی هسته ای می خواهیم که احتیاط کنند و از اقدامات ناشیانه و غیر مسئولانه که ممکن است باعث تضعیف چشم اندازهای احیای کامل برجام در آینده نزدیک شود، خودداری کنند.

اولیانوف تاکید کرد: راه خروج از بن بست، این است که همه طرف های برجام به این نکته مهم توجه داشته باشند که همگی از جمله آمریکایی که برای بازگشت به این توافق اعلام آمادگی کرده، در یک قایق نشسته ایم.

وی افزود: آمریکا و ایران نیاز به همگام سازی بازگشت به تعهدات کامل برجامی دارند، بدون اینکه در بحث های بیهوده که چه کسی باید اول گام بردارد، درگیر شوند.

اولیانوف در واکنش به مخالفت ایران با پیشنهاد برای نشست با آمریکا و سه کشور اروپایی نیز نوشت: فکر می کنم این حرف آخر ایران نباشد. دلیل خودداری ایران از شرکت در گفت و گوهای غیر رسمی، طبق اعلام وزارت امور خارجه ایران ، مواضع ناشیانه برخی دولت ها است.

پیش از این سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد با توجه به مواضع و اقدام ‌های اخیر آمریکا و سه کشور اروپایی، جمهوری اسلامی ایران، زمان را برای برگزاری جلسه غیررسمی پیشنهادی توسط هماهنگ کننده اروپایی برجام مناسب نمی‌داند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала