ثبت واکسن اسوتنیک وی در گواتمالا

© Sputnik / Konstantin Mikhalchevskiy /  مراجعه به بانک تصاویر ثبت واکسن اسوتنیک وی در گواتمالا
ثبت واکسن اسوتنیک وی در گواتمالا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2021
اشتراک
صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه، اعلام کرد که گواتمالا به عنوان سومین کشور از آمریکای مرکزی واکسن روسی اسپوتنیک وی را به ثبت رساند.

به گزارش اسپوتنیک، صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه  در خصوص اسپوتنیک وی اعلام کرد:" این صندوق از ثبت واکسن روسی کرونا موسوم به واکسن اسپوتنیک وی در گواتمالا خبر مید هد."

 اسپوتنیک وی - دستاورد موفقیت آمیز علمی جهانی است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2021
گزارش و تحلیل
اسپوتنیک وی - دستاورد موفقیت آمیز علمی جهانی است

گواتمالا سومین کشوری از آمریکای مرکزی است که این واکسن را ثبت می کند. با این حساب، این واکسن تاکنون در 37 کشور جهان به ثبت رسیده است.

اسپوتنیک وی از دو بخش ترکیبی تشکیل شده است که هر یک شامل ناقل آدنو ویروس نوترکیب بر اساس آدنو ویروس انسانی است. این نوع واکسن پاسخ ایمنی خوبی را به همراه دارد ، زیرا ویروس معمولی سرماخوردگی ناقل آدنو ویروس است. مشکل این بود که با واکنش شدید ، اطلاعات ژنتیکی از برآمدگی های ویروس کرونا وارد ارگانیسم نمی شد، اما این مسئله با استفاده از آدنو ویروس دیگر در هنگام واکسیناسیون دوم حل گردید. وقتی همه نتایج آزمایشات بالینی واکسن روسی علنی شد ، AstraZeneca ،که فقط بر اساس یک نوع  آدنو ویروس واکسن تولید می کند ، برتری نمونه روسی را قبول کرد. در دسامبر سال گذشته اعلام شد که آزمایشات   ترکیبی از واکسن های  اسپوتنیک وی و AstraZeneca آغاز شد. طبق گزارش مجله پزشکی "لنست The Lancet انگلیس در تاریخ 2 فوریه ، تأثیر واکسن روسی به میزان 92٪ تأیید شد ، که عملا با واکسن های ماتریکس فرقی ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала