اعلام تعداد کشورهایی که واکسن «اسپوتنیک وی» را ثبت کرده اند

© Sputnik / Konstantin Mikhalchevskiy /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام تعداد کشورهایی که واکسن «اسپوتنیک وی» را ثبت کرده اند
اعلام تعداد کشورهایی که واکسن «اسپوتنیک وی» را ثبت کرده اند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2021
اشتراک
واکسن روسی ضد کرونای «اسپوتنیک وی» در ۲۷ کشور جهان ثبت شده است.

ه گزارش اسپوتنیک، فلیپ رومانوف رئیس اداره تنظیم مقررات گردش دارو در وزارت بهداشت روسیه بیان داشت که پیش بینی ها برای سرمایه گذاری ها در کشور مطلوب است.

وی در کنفرانس مربوط به همکاری استراتژیکی با روسیه ضمن پاسخ به پرسش مربوط به سرمایه گذاری در کشور در ارتباط با تولید واکسن «اسپوتنیک وی» بیان داشت: « من فکر می کنم که شاخص های عددی کمی بعدتر ارائه شوند اما بر اساس میزان گسترش آن سرمایه گذاری هایی که روسیه انجام داده، مشخص است که واکسن روسی در ۲۷ کشور جهان ثبت شده و این روند تنها آغاز راه است، بنابراین پیش بینی ها برای سرمایه گذاری فقط مطلوب بوده اند.»

 اسپوتنیک؛ باز هم یک شوک جدید؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2021
گزارش و تحلیل
اسپوتنیک؛ باز هم یک شوک جدید؟

واکسن «اسپوتنیک وی» در ماه مه سال 2020 توسط مرکز ملی تحقیقات علمی ویروس شناسی «گامالیا» در روسیه ساخته شد. این واکسن با استفاده از ادنوویروس انسانی ساخته شده و یکی از ارزانترین واکسن های جهان است. هر دوز آن 10 دلار قیمت دارد.  تا پایان سال گذشته، این واکسن برای واکسیناسیون عمومی در روسیه مورد تأیید قرار گرفت که واکسیناسیون شهروندان روسیه در دسامبر سال 2020 آغاز شد که برای شهروندان روسیه کاملا رایگان است.

مجله بین المللی معتبر پزشکی " لنست" می نویسد: در آزمایشات بالینی ، واکسن اصلی روسی علیه کووید-19 اسپوتنیک وی ، کارایی 91.6٪ را نشان داد. بنابراین ، در حال حاضر سه واکسن در جهان وجود دارد که اثربخشی اثبات شده آنها بیش از 90 درصد است. تجزیه و تحلیل مقدماتی همچنین نشان داد که واکسیناسیون توسط اسپوتنیک وی محافظت کامل در برابر کووید-19 متوسط ​​و سنگین را فراهم می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала