وحشت آمریکا از نیروی دریایی روسیه

© Sputnik / Oleg Lastochkinوحشت آمریکا از نیروی دریایی روسیه
وحشت آمریکا از نیروی دریایی روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2021
اشتراک
نشریه دیپلمات از مشکلات جدی آمریکا بخاطر نیروی دریای روسیه خبر می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه دیپلمات نوشت؛ احیای زیردریایی های هسته ای (NPS) نیروی دریایی روسیه "یک مشکل جدی" برای ایالات متحده و متحدان آن است.

روسیه دارای زیردریایی با توان ایجاد سونامی خواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2021
روسیه دارای زیردریایی با توان ایجاد سونامی خواهد شد

این نشریه آمریکایی می افزاید؛ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، تعداد و کیفیت زیردریایی های هسته ای در نیروی دریایی روسیه شروع به کاهش کرد، اما این روند در سال 2000 پایان یافت. این نشریه می افزاید، بعد از كاهش شدید در دهه 1990، پس از به قدرت رسیدن ولادیمیر پوتین و افزایش شدید قیمت نفت، هزینه های دفاعی از سال 2000 افزایش یافت. بودجه دفاعی (روسیه) در سال 2015 به بالاترین سطح، 90 میلیارد دلار و در سال 2019 به 65 میلیارد دلار رسید.

این نشریه ادعا می کند که روسیه زمان تولید زیر دریایی های هسته ای مدرن به ویژه برای تولید آنها را کاهش می دهد. از ابتکاری ترین پیشرفت ها استفاده می کند، کارهایی که در سالهای آخر وجود اتحاد جماهیر شوروی آغاز شده است. این روزنامه می نویسد: تجهیزات مدرن نظامی روسیه نسبت به دهه 1990 و 2000 مدرن تر و از نظر فنی پیشرفته تر است.

در میان جدیدترین زیردریایی های هسته ای، این نشریه از زیردریایی های پروژه های 885 "یاسین" و 955 "بوری"، مجهز به سلاح های موشکی مدرن یاد می کند. به ویژه این زیردریایی ها برای موشک های کروز کالیبر و موشک بالستیک قاره پیما دریافت می کنند.

دیپلمات معتقد است که در برخی از مناطق، نیروی دریایی روسیه هم سطح یا از رقبای غربی خود پیشی می گیرد. توجه به این نکته مهم است که روسیه علیرغم این پیشرفت ها و دستاوردهای مثبت، توانایی تولید نیرو در مقیاس جهانی را ندارد و در جنگ ضد زیردریایی، کشتی های سطحی، هواپیماهای ترابری و سیستم های کنترل خودکار بسیار عقب تر از ایالات متحده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала