واکنش روسیه به روند تولید اورانیوم فلز در ایران

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyسرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2021
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که آغاز تولید اورانیوم فلز در ایران باعث ایجاد خوش بینی به وضعیت برجام نمی شود.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: آغاز تولید اورانیوم فلز در ایران باعث ایجاد خوش بینی به وضعیت اطراف برجام نمی شود.

سایت فردو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.01.2021
اعلام میزان غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم در ایران

معاون وزیر خارجه روسیه ادامه داد: مسکو از تهران می خواهد که با توجه به شرایط اطراف برجام، مسئولیت پذیر باشد. شروع تولید اورانیوم فلزی در تهران باعث خوش بینی نمی شود.

وال استریت ژورنال روز چهارشنبه با استناد گزارش محرمانه آژانس بین المللی انرژی هسته ای نوشت؛ ایران تولید اورانیوم فلز را آغاز کرده است. آژانس انرژی هسته ای آژانس بین المللی انرژی هسته ای اعلام کرد که ایران در تاریخ 8 فوریه بدنبال واردات تجهیزات جدید به کارخانه اصفهان، مقدار کمی فلز اورانیوم تولید کرد.

ریابکوف در مورد شروع تولید فلز اورانیوم در ایران گفت: البته همه اینها خوش بینی به همراه ندارد و گام های بعدی طرف ایرانی را نشان می دهد  که عزم تهران را برای عدم تحمل شرایط فعلی را نشان می دهد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: ما بارها گفته ایم که اگرچه منطق اقدامات آنها و دلایل تحریک کننده ایران را درک می کنیم، با این وجود خویشتنداری و رویکرد مسئولانه ضروری است.

شایان ذکر است که در اوایل دسامبر سال 2020، ایران قانون "اقدام استراتژیک برای لغو تحریم ها" را که توسط مجلس این کشور آغاز شد را تصویب کرد که مقامات را موظف به شروع تولید اورانیوم بسیار غنی شده (حداقل 20٪) و استفاده از سانتریفیوژهای قوی تر می کند که فراتر از مفاد هسته ای است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала