روسیه وظیفه اصلی خود در خاورمیانه را بازگو کرد

© Sputnik / Anton Denisovروسیه وظیفه اصلی خود در خاورمیانه را بازگو کرد
روسیه وظیفه اصلی خود در خاورمیانه را بازگو کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2021
اشتراک
وزارت خارجه روسیه وظیفه اصلی این کشور در خاورمیانه را روشن کرد.

به گزارش اسپوتنیک، الکسی اسکوسیرف، معاون بخش خاورمیانه و آفریقای شمالی روسیه گفت: " وظایف اصلی روسیه در منطقه خاورمیانه تنش زدایی و عادی سازی اوضاع و همچنین جلوگیری از بروز بحران های جدید نظامی است. "

وی در قالب باشگاه والدای گفت: " اول از همه، این یک تنش زدایی جامع و پایدار و عادی سازی وضعیت است. در عین حال، روسیه خواستار تسهیل حل و فصل همه درگیری ها در خاورمیانه با روش های منحصر به فرد سیاسی و دیپلماتیک از طریق گفتگوی سازنده و بدون تبعیض طرف های خاص، همچنین تحت نظارت سازمان ملل متحد و با مشارکت سازمان های مهم منطقه ای، اول از همه اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی است ."

وی افزود: " "وظیفه دوم جلوگیری از ظهور بحران های جدید خطرناک نظامی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است. و سوم این که ما وظیفه تبدیل خاورمیانه به منطقه صلح، همسایگی خوب و متقابل را می بینیم. همکاری مفید.

در همان زمان، اسكوسیروف خاطرنشان كرد که روسیه برخلاف سایر بازیگران برنامه پنهانی ندارد. وی افزود: " اما مسکو مطمئناً منافع خود را در منطقه دارد."

وی در پایان افزود: "ما با انرژی در حال توسعه تعامل چند وجهی با کشورهای منطقه در زمینه های مختلف - سیاسی، اقتصادی، بشردوستانه، همکاری های نظامی - فنی و غیره هستیم. اما ما در تلاشیم این کار را بر اساس اصول توجه متقابل منافع، احترام و اعتماد انجام دهیم. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала