اولیانوف: بازگشت آمریکا به برجام با لغو تحریم ها علیه تهران ممکن است

© Sputnik / Alexandr Natruskin  /  مراجعه به بانک تصاویر اولیانوف: بازگشت آمریکا به برجام با لغو تحریم ها علیه تهران ممکن است
اولیانوف: بازگشت آمریکا به برجام با لغو تحریم ها علیه تهران ممکن است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2021
اشتراک
نماینده دائمی روسیه در وین اذعان داشت: بازگشت آمریکا به توافق هسته ای ایران می تواند نقش تثبیت کننده ای در بر داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین، اظهار داشت: بازگشت احتمالی ایالات متحده به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه اتمی ایران می تواند نقش مثبتی در توافق داشته باشد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2021
بلینکن: اگر ایران پایبند به برجام باشد، ما نیز پایبند خواهیم بود

این دیپلمات خاطرنشان كرد: مسکو نسبت به احتمال بازگشت آمریكا به برجام نگرش مثبتی دارد و كمیسیون مشترک در سطح وزیران که در ۲۱ دسامبر برگزار شد، نسبت به بند آخر این توافق به واشنگتن سیگنالی ارسال كرد كه آمادگی حضور آمریکا را در میان دیگر اعضای شرکت کننده این توافق دارد.

اولیانوف گفت: این منطقی خواهد بود، خصوصاً اینکه ایالات متحده سهم قابل توجهی در توسعه توافق هسته ای داشته است. برای ثبات آن، مشارکت آمریکا در تئوری می تواند همانطور که می خواهیم امیدوار باشیم، یک نقش ثبات مثبت داشته باشد.

نماینده دائمی فدراسیون روسیه تصریح کرد: بازگشت آمریکا به برجام باید شامل لغو تحریم های این کشور علیه تهران باشد و ایران تعهدات خود را به صورت کامل انجام دهد.

میخائیل اولیانوف تاکید داشت: به نظر نمی رسد كه در طول مباحث مقدماتی، كسی گزینه ای را در نظر داشته باشد كه در آن آمریكایی ها تحریم های خود را بدون بازگشت به برجام لغو كنند؛ همه چیز به عنوان یک کلیت در نظر گرفته شده و تحریم ها باید برداشته شوند و تهران باید به اجرای کامل تعهدات خود برگردد و همه اینها در چارچوب بازگشت احتمالی آمریکایی ها به لیست شرکت کنندگان در توافق برجام است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала