دیپلمات‌های اروپایی شرکت‌کننده در تجمعات غیرقانونی روسیه اخراج می‌شوند

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر دیپلمات‌های اروپایی شرکت‌کننده در تجمعات غیرقانونی روسیه اخراج می‌شوند
دیپلمات‌های اروپایی شرکت‌کننده در تجمعات غیرقانونی روسیه اخراج می‌شوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2021
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه دیپلمات‌های سوئدی، لهستانی و آلمانی شرکت‌کننده در تجمعات غیرقانونی این کشور را عناصر نامطلوب اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه دیپلمات‌های سوئدی، لهستانی و آلمانی شرکت‌کننده در تجمعات غیرقانونی این کشور را عناصر نامطلوب خوانده و اعلام کرد این افراد باید در نزدیکترین زمان خاک روسیه را ترک کنند.

واکنش تند مسکو به بیانیه آمریکا درباره تجمعات غیرقانونی در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2021
واکنش تند مسکو به بیانیه آمریکا درباره تجمعات غیرقانونی در روسیه

در این راستا سفیر سوئد، کاردار لهستان و نماینده آلمان به وزارت امور خارجه روسیه احضار شدند و مراتب اعتراض فدراسیون روسیه و اخراج دیپلمات‌ها به آنها اعلام گردید.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: در رابطه با مشارکت کارمندان دیپلماتیک سرکنسولگری‌های پادشاهی سوئد و جمهوری لهستان در سن پترزبورگ و سفارت جمهوری فدرال آلمان در مسکو در تجمعات غیرقانونی 23 ژانویه سال 2021، مراتب اعتراض اعلام گردید. تأکید شد که چنین اقداماتی از جانب این افراد غیرقابل قبول بوده و با عنوان دیپلماتیک آنها مطابقت ندارد.

وزارت امور خارجه روسیه خبر داد که دیپلمات‌هایی که در تجمعات غیرقانونی شرکت داشتند، عناصر نامطلوب اعلام شده‌اند. این وزارتخانه افزود: به آنها دستور داده شده است که در آینده نزدیک قلمرو فدراسیون روسیه را ترک کنند.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین اعلام داشت: طرف روس انتظار دارد که در آینده مأموریت‌های دیپلماتیک و دیپلمات‌های پادشاهی سوئد، جمهوری لهستان و جمهوری فدرال آلمان دقیقاً از موازین حقوق بین الملل پیروی کنند.

بر این اساس روسیه کارمندان سرکنسولگری‌های سوئد و لهستان در سن پترزبورگ و سفارت آلمان در مسکو را اخراج می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала