آغاز آزمایشات اولین موتور هیبریدی هواپیما در روسیه

© Sputnik / Vitaliy Bezrukihآغاز آزمایشات اولین موتور هیبریدی هواپیما در روسیه
آغاز آزمایشات اولین موتور هیبریدی هواپیما در روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2021
اشتراک
آزمایشات موتور الکتریکی پیشرفته و ابررسانای هواپیما به عنوان بخشی از آزمایشگاه پرنده "یاکوولف ـ 40" در روسیه آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را سرویس مطبوعاتی بنیاد تحقیقات پیشرفته روسیه اعلام کرد.  

مرحله آزمایشات زمینی با آزمایش نمایشگر این موتور الکتریکی هیبریدی هواپیما به قدرت  500 کیلووات از 5 فوریه در شهر نووسیبیرسک آغاز شد.

 ایرباس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.12.2020
هواپیما با موتور جداشونده ایرباس + عکس

در چارچوب مرحله اول آزمایشات  ، هواپیمای دارای موتور الکتریکی روشن در امتداد باند فرودگاه حرکت کرد. این برای بررسی کارایی موتورها ، هواپیما و  سیستم ها و تجهیزات آن هنگام حرکت در روی زمین ضروری است.

در طول آزمایشات ، صحت راه حل های فنی انتخاب شده، ثابت گردیده  و عملکرد صحیح مشترک تجهیزات هواپیما و موتور الکتریکی مشخص شد. همچنین شرایط سازگاری الکترومغناطیسی تجهیزات هواپیما و و وسایل ابررسانایی و  حالتهای اصلی عملکرد موتور الکتریکی و سیستمهای آن از جمله  حالت های خنک کردن ، شروع ، توقف و کار تحت بار بررسی شد.

آزمایشگاه پرنده بر اساس هواپیمای یاکوولف ـ 40 توسط متخصصان موسسه تحقیقات علمی چاپلیگین در منطقه سبیری روسیه ساخته شده است.

پروژه مشترک بنیاد تحقیقات پیشرفته روسیه و شرکت  SuperOx با نام کنتور (Kontur) در سال 2016 راه اندازی شد. هدف از این پروژه ساخت موتورهای الکتریکی بر اساس اصل ابررسانایی و توسعه فناوری تولید ابررساناهای دارای دمای بالا به شکل نوار است . فن آوری های ابررسانایی  مشخصات اساسی موتورهای الکتریکی و کابل ها را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشند. بنیاد تحقیقات پیشرفته روسیه خاطرنشان کرد که نتایج علمی و فنی به دست آمده در طول اجرای پروژه کنتور امکان افزایش دو برابری قدرت موتورهای الکتریکی و همچنین کاهش مصرف سوخت هنگام استفاده از موتورهای هیبریدی را فراهم می کند.

در نظر است از فناوری های بدست آمده برای ساخت موتور های الکتریکی برای هواپیماها و بالگردهای کاملاً الکتریکی استفاده شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала