مدودف: قطع ارتباط روسیه با شبکه جهانی اینترنت امکان پذیر است

© Sputnik / Ekaterina Shtukina /  مراجعه به بانک تصاویر مدودف: قطع ارتباط روسیه از شبکه جهانی امکان پذیر است
مدودف: قطع ارتباط روسیه از شبکه جهانی امکان پذیر است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2021
اشتراک
معاون رئیس شورای امنیت روسیه قطع ارتباط روسیه از شبکه جهانی اینترنت را امکان پذیر دانست.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: احتمال قطع ارتباط روسیه با شبکه جهانی اینترنت را وجود دارد در صورت چنین اتفاقی، مقامات روسیه برنامه و اقدامات لازم در این خصوص را  دارد.

اینترنت ملی روسیه با موفقیت آزمایش شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.12.2019
اینترنت ملی روسیه با موفقیت آزمایش شد

مدودف افزود: همانطور که مشخص است، اینترنت در یک زمان مشخصی ظاهر شد و البته حقوق اصلی کنترل آن در اختیار آمریکا است. بنابراین احتمال اتفاقات خارق العاده ای در این خصوص وجود دارد. دقیقاً به این دلیل که کلیدهای این شبکه جهانی در خارج از روسیه قرار دارد.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: البته ما برنامه های داریم که در این شرایطی چگونه عمل کنیم. وی همچنین به تهدیدات قطع ارتباط روسیه با سیستم بین المللی پرداخت SWIFT اشاره کرد.

دیمیتری مدودوف افزود: این جا تنها موضوع مطرح شده، اینترنت نیست، بلکه صحبت در خصوص اقدامات بانکی است که آنها دائماً ما را با آن می ترساندند. ما حتی مجبور شدیم برای انتقال اطلاعات و تبادل پیام های الکترونیک، اگر چنین اتفاقی صورت گیرد، سیستم خود را ایجاد کنیم. در مورد قطع اینترنت نیز چنین احتمالی وجود دارد که در آن صورت ما به گره های اصلی این شبکه دسترسی نخواهیم داشت.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه یادآور شد که در برابر چنین خطراتی، قانونی در مورد بخش روسی اینترنت به تصویب رسید تا بتوان آن را به طور مستقل کنترل کرد.

مدودوف گفت: از آنجا که اکنون به اینترنت مدیریت کل کشور و کسب تعداد زیادی از عملکردهای اجتماعی گره خورده است، ما نمی توانیم این اقدام را بدون کنترل ترک کنیم. بنابراین، چنین قانونی وجود دارد و در صورت لزوم اجرایی خواهد شد.

گفتنی است که سیستم پیام رسانی مالی (FMS) در پاسخ به خطرات احتمالی قطع ارتباط بانک های روسی از سوئیفت - سیستم بین بانکی بین المللی برای انتقال اطلاعات و پرداخت ها، ایجاد شده است و بیش از 11 هزار از بزرگترین سازمانها تقریباً در تمام کشورهای جهان به آن متصل هستند. گزارش های منظمی مبنی بر قطع روسیه از شبکه جهانی اینترنت به عنوان بخشی از اقدامات تحریم های شدیدتر غرب در مطبوعات وجود دارد.

در حقیقت این قانون به عنوان ابزاری برای تضمین فعال بودن اینترنت روسیه در صورتی است که دولت های غربی تصمیم بگیرند آی پی های روسیه را قطع کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала