پوتین پیمان استارت نو را به مدت پنج سال تمدید کرد

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین پیمان استارت نو را به مدت پنج سال تمدید کرد
پوتین پیمان استارت نو را به مدت پنج سال تمدید کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیمان استارت نو را به مدت 5 سال تمدید کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، کاخ کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه اسنادی را امضا کرد که براساس آن "پیمان استارت نو" بین روسیه و آمریکا در خصوص اقدامات  کاهش و محدودسازی تسلیحات تهاجمی راهبردی را به مدت 5 سال تمدید کرد.

پوتین: تمدید پیمان استارت نو گامی در راستای صحیح است - اسپوتنیک ایران
پوتین: تمدید پیمان استارت نو گامی در راستای صحیح است

رئیس جمهور روسیه، اسنادی را امضا کرد که قرارداد بین فدراسیون روسیه و ایالات متحده را در مورد کاهش و محدود کردن سلاح های استراتژیک تهاجمی، تا 5 فوریه 2026 تمدید می کند. 

این پیمان که بین فدراسیون روسیه و ایالات متحده آمریکا در مورد اقدام ها  برای کاهش بیشتر و محدود کردن سلاح های تهاجمی استراتژیک در پراگ در ۸ آوریل ۲۰۱۰ ( ۱۹ فروردین ۸۹) امضا و برای مدت ۱۰ سال لازم الاجرا شده بود از ۵ فوریه ۲۰۱۱ آغاز و  تا ۵ فوریه ۲۰۲۱ اعتبار دارد.

این توافق نامه تمدید قرارداد را برای پنج سال تا ۵ فوریه ۲۰۲۶ پیش بینی کرده است.

این پیمان در مورد انواع موجود بمب افکن های سنگین (TB)، موشک های بالستیک قاره پیما (ICBM) و موشک های بالستیک زیردریایی (SLBM)، از جمله ICBM و SLBM های غیر هسته ای کاربرد دارد.

در گزارش کرملین آمده است که  تمدید این پیمان، منافع ملی فدراسیون روسیه، امکان حفظ شفافیت و پیش بینی روابط استراتژیک بین روسیه و ایالات متحده، حفظ ثبات استراتژیک در جهان و همچنین تأثیر مثبت بر وضعیت بین المللی و کمک به روند خلع سلاح هسته ای را فراهم می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала