دستگیری شرکت کنندگان در تجمعات غیرقانونی در مسکو

© Sputnik / Sergey Nikolaevدستگیری در تجمع های غیرقانونی در مسکو
دستگیری در تجمع های غیرقانونی در مسکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پلیس مسکو از دستگیری برخی افراد که در تجمع های غیرقانونی در این شهر شرکت داشتند، خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، برخی از افرادی که در تجمعات اعتراضی غیرقانونی که در شهر مسکو برگزار شده، شرکت کرده اند، بازداشت شدند.

بازداشت ناوالنی در پس از ورود به فرودگاه مسکو - اسپوتنیک ایران
بازداشت ناوالنی پس از ورود به فرودگاه مسکو

نیروهای پلیس با بلندگو به معترضین در مورد لزوم رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و دستكش و همچنین عدم تأیید این تجمعات هشدار می دهند.

پلیس مسکو افرادی را که با پلاکارده و افرادی را که صورت خود را با کلاه، روسری و یا ماسک کاملاً پوشانده اند، بازداشت می کنند. تا کنون اطلاعات دقیقی از تعداد بازداشت شدگان اعلام نشده است.

گزارش شده در این تجمع غیرقانونی که در میدان پوشکین شهر مسکو برگزار شده، تعداد زیادی از خبرنگاران نیز حضور دارند.

وزارت کشور و دادستانی کل روسیه بارها در مورد مسئولیت سازمان دهندگان و شرکت کنندگان در این تجمعات غیر قانونی در مسکو و سایر شهرها در 23 ژانویه هشدار داده اند و آنرا عاملی تحریک کننده تلقی و تهدیدی برای نظم عمومی اعلام کرده و تاکید شده که بلافاصله با این تجمعات برخورد می شود.

پیش از این هواداران الکسی ناوالنی چهره مخالف دولت روسیه در اینترنت با انتشار مطالبی به برگزاری تظاهرات هماهنگ نشده در روز 23 ژانویه جهت حمایت از ناوالنی دعوت کردند. وزارت کشور روسیه و دفتر دادستانی کل در مورد پاسخ گویی سازمان دهندگان و شرکت کنندگان در هر گونه اقدام غیرمجاز و سایر رویدادهای برنامه ریزی شده در این تاریخ هشدار داده و تاکید کرده اند که چنین اقداماتی تحریک آمیز و تهدید نظم عمومی تلقی شده و با آن برخورد خواهد شد.

گفتنب است که الکسی ناوالنی روز 17 ژانویه از آلمان به روسیه بازگشت و در بدو ورود به مسکو در فرودگاه بازداشت شد. دادگاهی در مسکو وی را به 30 روز حبس محکوم کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала