تحویل جدیدترین سامانه شناسایی توپخانه به ارتش روسیه

© Photo / Russian electornics استفاده از سامانه های توپخانه ای روسی "پنی سیلین" در نبردهای اوکراین
استفاده از سامانه های توپخانه ای روسی پنی سیلین در نبردهای اوکراین  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویچسلاو میخایف ، مدیر کل شرکت "وگا" (بخشی از شرکت دولتی "روس تک") اعلام کرد ارتش روسیه جدیدترین سیستم های شناسایی توپخانه به نام "پنی سیلین" را دریافت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، ویچسلاو میخایف گفت: " مطابق با قرارداد امضا شده، در دسامبر سال 2020  اولین محموله این سامانه ها به مشتری تحویل داده شد."

"پنی سیلین" برای شناسایی موقعیت های شلیک توپ و مهمات موشکی و همچنین موشک های ضدهوایی و تاکتیکی در نظر گرفته شده است. این مجموعه سیگنال های صوتی و حرارتی حاصل از شلیک ها و انفجارها را گرفته و مختصات دقیق محل استقرار سلاح های دشمن را نشان  داده و سپس روی نقشه الکترونیکی قرارمی دهد.

سیستم توپخانه ای روسیه - اسپوتنیک ایران
سیستم توپخانه ای جدید روسیه

طبق اطلاعات منتشره از سوی شرکت وگا ، پنی سیلین در هر زمان از شبانه روز و در دمای بین  40 درجه زیر  صفر تا 50 درجه سانتیگراد بالای صفر به طور موثر کار می کند. زمان به دست آوردن مختصات شلیک یک هدف از پنج ثانیه بیشتر نیست. این سامانه توسط موسسه تحقیقاتی "وکتور" که بخشی از شرکت وگا است ، ساخته شده است.

طبق اطلاعات دریافتی از منابع آزاد ، "پنی سیلین" برخلاف اکثر سیستم های مشابه ، توپخانه دشمن را نه با استفاده از رادار بلکه  براساس اصل جدید تلفیق شناسایی حرارتی و صوتی شناسایی می کند که سرکوب آن را با استفاده از روش الکترونیکی را غیرممکن می سازد. علاوه بر این ، سیستم جدید با تابش ایستگاه های رادار قابل شناسایی نبوده ودر عین حال دقت بالا را تضمین می کند. این مجموعه بر روی شاسی KamAZ نصب شده و ماژول نوری-الکترونیکی شناسایی آن  بر روی دکل بالابر قرار داده می شود.

ارتش روسیه قبلاً سیستم های راداری شناسایی را در اختیار داشت  که گلوله های موشکی و موشکی دشمن را با استفاده از ایستگاه های رادار شناسایی می کند و همچنین از سیستم های متریک صوتی مجهز به سنسورهای صوتی استفاده می کرد که اشتباهات قابل توجهی در تعیین موقعیت توپخانه دشمن در آنها مشاهده می شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала