روسیه سخنان پاشینیان را درباره عدم تمایل این کشور برای تعیین وضعیت قره باغ تکذیب کرد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه سخنان پاشینیان را درباره عدم تمایل این کشور برای تعیین وضعیت قره باغ تکذیب کرد
روسیه سخنان پاشینیان را درباره عدم تمایل این کشور برای تعیین وضعیت قره باغ تکذیب کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه نسبت به سخنان پاشینیان در مورد عدم تمایل روسیه برای تعیین وضعیت قره باغ واکنش نشان داده و آن را تکذیب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ایگور پوپوف، نماینده روسیه در گروه مینسک، ادعاهایی که بر اساس آن گفته می‌شود، روسیه پیشنهاد داده است "7 منطقه به آذربایجان برگردانده شود" به همین سادگی "و وضعیت قره باغ کوهستانی فراموش شود" با واقعیت همخوانی ندارد.

پوتین: در نتیجه دیدار با پاشینیان و علی‌اف بیانیه مشترکی درباره توسعه قره باغ امضاء شد - اسپوتنیک ایران
پوتین: در نتیجه دیدار با پاشینیان و علی‌اف بیانیه مشترکی درباره توسعه قره باغ امضاء شد

پیش از این نخست وزیر ارمنستان، نیکول پاشینیان مقاله ای را با عنوان "ریشه های جنگ 44 روزه" منتشر کرد که می گوید پیشنهادهای روسیه در مورد حل و فصل قره باغ کوهستانی تأثیری در وضعیت این منطقه نداشته و محدود به بازگشت هفت منطقه به آذربایجان بوده است.

همانطور که از طرف وزارت امور خارجه روسیه پیشنهاد شده است، احتمالاً پیشنهادات روسیه به معنای یک طرح حل و فصل مرحله ای است که آخرین نسخه آن در ماه ژوئن 2019 توسط گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به طرفین ارائه شده است. این امر بر اساس بازگشت پنج منطقه به آذربایجان در مرحله اول است، و در مرحله دوم – دو منطقه دیگر، در ارتباط با تعیین وضعیت قره باغ کوهستانی و همچنین به رسمیت شناختن حقوق قره باغ کوهستانی تضمین سازماندهی زندگی کامل مردم آن ، شرکت نمایندگان قره باغ در جلسات سازمان امنیت و همکاری اروپا، رفع محاصره، گشودن مرزها، پذیرش تعهدات طرفین در مورد عدم استفاده از زور و موارد دیگر قابل ذکر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала