سقوط بالگرد نظامی میل 24 روسی در ارمنستان عمدی در نظر گرفته شد

© Sputnik / Aleksandr Kondratuk /  مراجعه به بانک تصاویر سقوط بالگرد نظامی میل 24 روسی در ارمنستان عمدی در نظر گرفته شد
سقوط بالگرد نظامی میل 24 روسی در ارمنستان عمدی در نظر گرفته شد   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سقوط بالگرد نظامی میل 24 روسی بر فراز ارمنستان قتل عمد در نظر گرفته شد .

به گزارش اسپوتنیک، محققان ارتش روسیه پرونده جنایی مربوط به سقوط بالگرد Mi-24 در 9 نوامبر در مرز ارمنستان و آذربایجان را به عنوان پرونده جدی تری طبقه بندی کردند. در این مورد یک منبع آگاه در روز دوشنبه 4 ژانویه به اینترفاکس خبر  داد.

در ابتدا این پرونده طبق ماده 351 قانون کیفری فدراسیون روسیه ("نقض قوانین پرواز یا آمادگی برای آنها، منجر به مرگ در اثر سهل انگاری") آغاز شد. اکنون تحقیقات لازم دانست که آن را به قسمت 2 ماده 105 تغییر دهد ("قتل عمدی دو یا چند نفر).

به گفته منبع آگاه به سختی می تواند گفت که تحقیقات چه مدت طول می کشد. وی توضیح داد: "برخی مشکلات مربوط به این واقعیت است که مظنونان در قلمرو کشور دیگری قرار دارند."

بالگرد تهاجمی Mi-24 عصر روز 9 نوامبر سال گذشته در فضای هوایی ارمنستان در نزدیکی مرز با جمهوری خودمختار آذربایجان نخجوان ساقط شد. دو نظامی روسی کشته و یک نفر زخمی شد. بالگرد کاروان پایگاه نظامی 102 را همراهی می کرد.

باکو گفت که Mi-24 به طور تصادفی توسط ارتش آذربایجان سرنگون شد و برای پرداخت غرامت اعلام آمادگی کرد. سقوط هلی کوپتر در پس زمینه نبردهای قره باغ کوهستانی که از اواخر سپتامبر آغاز شد، اتفاق افتاد. چند ساعت پس از سقوط بالگرد، رهبران روسیه، آذربایجان و ارمنستان بیانیه آتش بس در قره باغ را امضا کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала