احتمال ممنوعیت واردات گوجه فرنگی ایران به روسیه

© Sputnik / Konstantin Chalabov /  مراجعه به بانک تصاویر احتمال ممنوعیت واردات گوجه فرنگی ایران به روسیه
احتمال ممنوعیت واردات گوجه فرنگی ایران به روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت کشاورزی فدراسیون روسیه اعلام کرد: ممکن است عرضه گوجه فرنگی ایرانی را به دلیل ویروس ممنوع کند.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان فدرال نظارت بر دامپزشکی و گیاه پزشکی تحت وزارت کشاورزی فدراسیون روسیه اعلام کرد: ممکن است عرضه گوجه فرنگی ایرانی را به دلیل ویروس ممنوع کند.

Участники фестиваля Томатина в городе Буньоль провинции Валенсия в Испании - اسپوتنیک ایران
واکنش کاربران به امحا گوجه‌ فرنگی های صادراتی +ویدئو

این وزارتخانه گفت، كه وزارت کشاورزی ممكن است واردات گوجه فرنگی از ايران را در ارتباط با تشخيص ویروس میوه روگوز قهوه ای گوجه فرنگی (توباموويروس) در محصولات محلی موقتاً ممنوع كند.

این سازمان گفته، که این وضعیت در جریان مذاکرات با نمایندگان وزارت کشاورزی ایران مورد بحث قرار گرفته است.

در اعلامیه مطبوعاتی آمده است: در جریان مذاکرات، طرف روسی گزارش داد که در حین کنترل گیاه پزشکی قرنطینه در میوه های گوجه فرنگی که از ایران به خاک فدراسیون روسیه آمده، ویروس میوه قهوه ای گوجه فرنگی (توباموویروس) شناسایی شد.

در آینده نزدیک، سازمان فدرال نظارت بر دامپزشکی و گیاه پزشکی قصد دارد اعلان های مربوط به نقض الزامات بهداشتی بین المللی و روسیه را برای طرف ایرانی ارسال کند.

در بیانیه آمده است: وزارت کشاورزی روسیه همچنین اعلام كرد كه حق اعمال محدودیت های موقت بر واردات این محصولات از ایران را برای خود محفوظ می داند.

این سازمان همچنین گزارش داده است که ایرانیان قول داده اند که به سرعت تحقیقات رسمی را انجام داده و در صورت لزوم، اقدامات فوری را انجام خواهند داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала