روسیه برای اولین بار ماهواره جوی بر فراز قطب شمال مستقر می کند

CC BY 4.0 / Alexey Ereshko / Ministry of Defence of the Russian Federation / (cropped image)Российские десантники после десантирование в арктических условиях
Российские десантники после десантирование в арктических условиях - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قرار است برای اولین بار در منطقه قطب شمال پروازهای یک هواپیمای بدون سرنشین جدید به نام "سووا" صورت بگیرد که در واقع ماهواره جوی بوده و قادر است مدت چند روزدر هوا باقی مانده و برای اجرای ماموریت های ارتش روسیه فعالیت کند.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع آگاه ضمن اعلام این مطلب گفت: "یک سری پروازهای جدیدترین هواپیمای بدون سرنشین سووا در مناطق دور دست شمال و قطبی در نظر گرفته شده است. این هواپیما برای ارتش فعالیت کرده و  هدف اصلی آن رله سیگنال های ارتباطی و شناسایی نوری خواهد بود".

راه اندازی دوباره  پروژه آزمایش تسلیحات روسیه در قطب شمال  - اسپوتنیک ایران
راه اندازی دوباره پروژه آزمایش تسلیحات روسیه در قطب شمال

این منبع خاطر نشان کرد که پهپاد جدید دارای وزن فوق العاده سبک (تا 12 کیلوگرم) و دارای بال بسیار طویل  با صفحه های خورشیدی است. این پهپاد توسط دو موتور الکتریکی ملخ دار حرکت خواهد کرد .

منبع افزود پهپاد جدید سووا  از نوع ماهواره های به اصطلاح جوی است ، زیرا می تواند 50 ساعت یا بیشتر در هوا بماند  و ضمناً در ارتفاع حدود 20 کیلومتری پرواز می کند.

به گفته منبع "علاوه بر این ،" سووا "قادر است برای مدت زمان طولانی برنامه ریزی کند و به دلیل وزن مخصوص کم آن در جریان "شناور" هوا باشد"

فعالیت در زمینه  پهپاد "سووا" در مطالب  مجموعه ای تحت عنوان  "نتایج اصلی فعالیت های نیروهای مسلح فدراسیون روسیه در سال های 2012-2020" ذکر شده ، که قبلا توسط وزارت دفاع روسیه منتشر  شده بود. این بروشور نشان می دهد که جدیدترین هواپیمای بدون سرنشین از جمله پروژه هایی است که در سال 2020 توسط وزارت دفاع روسیه اجرا می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала